مطالبات شرکت گاز گیلان از مرز یک میلیارد تومان گذشت

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: مطالبات این شرکت در بخش‌های مختلف مصرف به ۱۸۹ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،حسین اکبر ، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان  گفت: مطالبات این شرکت در بخش‌های مختلف مصرف از حدود ۱۳۶ میلیارد تومان پارسال به ۱۸۹ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که  تقاضا داریم با پرداخت بدهی به ارائه خدمات رسانی بهتر کمک شود.

او افزود: هم اکنون همه شهر‌ها و ۲ هزار و ۳۵ روستای گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و متوسط بهره مندی گاز خانوار‌های گیلانی به بالای ۹۸ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه این شرکت هم اکنون دارای یک میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک گاز طبیعی است، گفت: برای تحقق این مهم بیش از ۲۱ هزار کیلومتر شبکه گاز اجرا و ۶۰۰ هزار انشعاب گاز در استان نصب شده است.

حسین اکبر از گاز رسانی به ۲۴ روستای صعب العبور در استان خبر داد و افزود: در هفته دولت با افتتاح طرح گازرسانی به ۲۴ روستای کوهستانی و صعب العبور  با جمعیتی بالغ بر ۵۵۰ خانوار در شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، رودسر، لنگرود و شفت درصد بهره مندی خانوار‌های روستایی از گاز طبیعی در استان به ۹۵.۵ درصد افزایش خواهد یافت.

او همچنین درخصوص فعالیت‌های شرکت گاز در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: با گسترش کرونا در سراسر کشور در اسفند ماه پارسال، خدمات کنتورخوانی شرکت گاز گیلان به مدت نزدیک به سه ماه تا پایان اردیبهشت ماه امسال متوقف شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود:  به علت بهره مندی از زیرساخت‌های مناسب توانستیم با تبدیل تهدید کرونا به فرصت، سیستم ارائه خدمات غیرحضوری شرکت را تقویت و توسعه بخشیم و هم اکنون مشترکان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و با شماره گیری تلفن ۳۴۱۴ در ساعات اداری روز، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

حسین اکبر گفت: همچنین مردم  می‌توانند در صورت نیاز با مراجعه به یکی از ۱۵۸ دفتر پیشخوان طرف قرارداد شرکت گاز در استان، خدمت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

او  همچنین درخصوص مصرف گاز در استان افزود: مشترکان گاز طبیعی پارسال درمجموع بالغ بر ۶.۳ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده اند که از این میزان حدود ۴۹ درصد متعلق به بخش نیروگاهی، ۳۳ درصد مربوط به بخش خانگی، ۱۰ درصد در بخش صنعتی و کشاورزی، ۵ درصد مربوط به بخش حمل و نقل و ۳ درصد در بخش تجاری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین در پارسال سبب شد تا مصرف گاز در بخش حمل و نقل از ۲۳ میلیون مترمکعب در آبان ماه به حدود ۳۰ میلیون مترمکعب در آذرماه افزایش یابد، ولی با شیوع ویروس کرونا این میزان در دو ماه ابتدایی امسال به حدود ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت و هم اکنون این میزان مصرف به حالت عادی خود یعنی حدود ۳۰ میلیون مترمکعب در ماه بازگشته است.

 

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.