فعالان سیاه پوست: انتخاب کاملا هریس، پیروزی بایدن را تضمین نمی‌کند

فعالان سیاه پوست اعلام کردند انتخاب کاملا هریس از سوی بایدن به عنوان معاون، پیروزی وی را در انتخابات تضمین نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فعالان سیاه پوست آمریکایی (فعالان آمریکایی آفریقایی تبار) با اعلام اینکه انتخاب کاملا هریس به سمت معاونت از سوی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشانگر پایبندی او به رأی دهندگان سیاه پوست است، به او هشدار دادند که این اقدام، حمایت‌های مورد نیازش را برای پیروزی در انتخابات، تضمین نخواهد کرد.

به نوشته رویترز، انتخاب کاملا هریس از سوی جو بایدن، به توصیه برخی از فعالان سیاه پوست صورت گرفته که از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواسته بودند در شرایطی که آمریکا با اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی ناعادلانه روبروست، و نیز در شرایطی که همه گیری کرونا افراد رنگین پوست را به شکلی نامتناسبی هدف گرفته، زنی سیاه پوست را به عنوان معاون خود برگزیند.

رویترز همچنین نوشت: با انتخاب «کاملا هریس» که نخستین زن از یک حزب بزرگ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود، بایدن در واقع پیامی را برای فعالان آمریکایی فرستاده، مبنی بر اینکه او از رقابت‌های سال ۲۰۱۶ درس‌هایی گرفته است؛ زمانی که کاهش استقبال رأی دهندگان سیاه پوست سبب شد تا دونالد ترامپ کلید کاخ سفید را به دست آورد.

«ایمی الیسون» مؤسس «She the People» (گروهی که مشارکت زنان رنگین پوست را در سیاست آمریکا ترویج می‌کند) در این خصوص گفت: این، پاسخی به درخواست میلیون‌ها نفر از ما بود و همچنین پیامی انتقادی به پایگاه این حزب به شمار می‌رود.
ایمی الیسون اوایل تابستان در خصوص کُندی بایدن در شرکت دادن جامعه سیاه پوستان در سیاست و آنچه ریسک تکرار اشتباه انتخابات گذشته خوانده شده، صحبت کرده بود.

این در حالی است که بسیاری از فعالان سیاه پوست و رأی دهندگان آمریکایی گفته اند سیاست‌های بایدن عامل مهم در کسب حمایت‌های لازم از کارزار‌های انتخابی او خواهد بود و نه نژاد معاون او.

این علاوه بر آن است که دموکرات‌های لیبرال از هر دوی بایدن و کاملا هریس در زمینه موضوعات کیفری گله‌مند هستند. آن‌ها چنین می‌گویند که هریس در برخورد محکم در زمینه سوء رفتار پلیس در زمانی که دادستان و داددستان کل در کالیفرنیا بود، موفق عمل نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار