مدیریت خانواده، نوجوانان را از آسیب‌ها حفظ می‌کند

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت خوزستان گفت: خانواده با مدیریت رفتار خود و نوجوانان، آنها را از آسیب‌ها حفظ ‌کنند.

مهرنوش قنبری کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نوجوانی یک دوره بسیار سخت برای الدین و آنها است و خانواده با مدیریت رفتار خود و نوجوانان، فرزندان خود را از آسیب‌ها حفظ کنند.

او با بیان اینکه نوجوانان رفتار‌های همچون پرخاشگری، افسردگی و انزواطلبی را از خود نشان می‌دهند افزود: آن‌ها هنگام صحبت گاهی بد اخلاقی  می‌کنند که برای این سن تا حدودی طبیعی است و اگر والدین بتوانند رفتار مناسبی برای کنترل خشم نوجوان به کار گیرند با صبوری می‌توانند صحبت را با نوجوان مدیریت کنند.

قنبری با اشاره به مدیریت خانواده، بیان داشت: خانواده‌ها با گفت و گو ریشه و علل خشم نوجوانان را شناسایی و اصلاح کنند، نباید رفتار پرخاشگرانه نسبت به نوجوان به کار گرفته شود، چراکه نوجوانان در بحث و جدل معمولا کوتاه نمی‌آیند و الدین باید با صبوری باعث حفظ احترام متقابل شوند.

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت خوزستان تصریح کرد: وقتی نوجوان متوجه شود خانواده برای رفع مشکل او صبوری و تلاش می کنند واکنش مثبت از خود نشان می‌دهد همچنین والدین حتما دلیل قانون خانه و خانواده را با نوجوان درمیان بگذارند تا  آنها بداند چرا و چگونه از این قانون پیروی کند و اینگونه قوانین و احترام خانواده از سوی نوجوان حفظ می‌شود.

او ادامه داد: خانواده‌ها حتما برای نوجوان خود ارزش قائل شوند و او را مانند یک فرد بزرگ سال و  عاقل درنظر گرفته، به حریم خصوص او احترام گذاشته شود، چراکه در این سن آنها میل به تنهایی دارند، و خانواده باید مدیریت که کناره گیری نوجوان به افسردگی او منجر نشود.

قنبری در پایان گفت: به علامقندی‌های نوجوان توجه مثبت نشان دهید، او را به ورزش کردن هدایت کنید، با آنها دوست و رفیق باشید تا اگر مشکلی پیش آمد سریعا با خانواده درمیان گذاشته شود.  

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.