پویش «ناظر سلامت از طریق سامانه سامد» در استان سمنان راه اندازی می شود

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: پویش «ناظر سلامت از طریق سامانه سامد» برای اجرای طرح‌های خودکنترلی در عزاداری محرم راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، قاسم شریفی مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان با اشاره به اجرای طرح‌های کاربردی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر گفت: پویش «ناظر سلامت از طریق سامانه سامد» برای استفاده از ظرفیت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم و صفر با شماره‌گیری ۱۱۱ راه اندازی می شود.

او افزود: دوگانگی  بین عزاداری ماه‌های محرم و صفر و حفظ سلامت و بهداشت وجود ندارد.

شریفی اظهار داشت: باید در کنار نظارت دستگاه‌های اجرایی بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری ها، مردم هم نظارت‌های دقیقی پیرامون این موضوع داشته باشند.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان بیان کرد: در انجام نظارت ها، از رفتار‌های هیجانی پرهیز شود و پلیس فتا و نیروی انتظامی در ارتباط با جلوگیری از دوقطبی شدن بین سلامتی مردم و عزاداری‌ها نظارت‌های دقیقی در فضای مجازی داشته باشند.

او ابراز کرد: برگزاری نشست‌های توجیهی و تخصصی با طلاب، مداحان و ابلاغ کتبی دستورالعمل‌های بهداشتی برای هیات‌های عزاداری در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قرار گیرد.

شریفی اضافه کرد:تولید برنامه‌های چند رسانه ای، آماده سازی افکار عمومی و هدایت نذورات به کمک‌های مومنانه در عزاداری‌های محرم و صفر امسال مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.