لاری مطرح کرد؛

کاهش ۲۵ درصدی بستری روزانه کرونا/ ۷۴ درصد مردم در مترو و اتوبوس ماسک می‌زنند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعداد موارد بستری روزانه در کشور طی یک ماه گذشته تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی با بیان اینکه در مجموع در کل کشور طی هفته گذشته تعداد شهرستان‌های قرمز کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر ۱۳۹ شهرستان در وضعیت قرمز و ۹۹ شهرستان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: تعداد موارد بستری روزانه در کشور طی یک ماه گذشته تا ۲۵ درصد کاهش یافته است و به طور حتم مهمترین عامل در کاهش تدریجی شیوع کرونا در کشور، رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی‌تر از ماسک از سوی مردم است.

لاری ضمن هشدار درباره اینکه نباید روند کاهشی موجب عادی انگاری مردم شود، گفت: اعلام این روند کاهشی به هیچ وجه نباید موجب ساده انگاری شرایط و تغییر رفتار ما در برابر ویروس شود چراکه سرایت پذیری کرونا چندین برابر بیشتر شده است بنابراین برای غلبه بر کرونا میزان رعایت پروتکل‌ها نیز باید چندین برابر افزایش یابد.

لاری افزود: از ۶ تا ۱۴ مرداد ماه سال جاری بیش از ۲۲۱ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاهی در سراسر کشور انجام شده است. بیشترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور مربوط به ادارات و سازمان‌های دولتی و کمترین درصد در نانوایی‌ها گزارش شده است.

حدود ۷۴ درصد مردم در اماکن عمومی ماسک می‌زنند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان استفاده مردم از ماسک در مراکز و اماکن عمومی ۷۴.۲ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۳.۸ درصد گزارش شده است همچنین میزان استفاده از ماسک از سوی شاغلان ادارات و بانک‌های کشور ۸۸.۴ درصد و در شاغلان صنوف و صنایع ۷۵.۸ درصد بوده است.

لاری تصریح کرد: در اردیبهشت ماه شاهد کاهش چشمگیر ابتلا و بستری در اغلب استان‌های کشور بودیم اما متاسفانه کم توجهی به دستورالعمل های بهداشتی منجر به خیز مجدد بیماری در کشور شد. فراموش نکنید که هر تغییر رفتاری در برابر این ویروس یک تا دو هفته بعد اثرش را در تعداد موارد بستری و چهار تا شش هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر نشان می دهد. باید از تجربه گذشته درس بگیریم و اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیریم تا شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
از شستن دستها مهمتر دست نزدن به چشم و سوراخهاي بيني و خشك كردن مرتب عرق هاي روي صورت كه ويروس روشون نشسته و جلوگيري از رسيدن اونا به چشم و سوراخهاي دماغ هم خيلي مهمه
آخرین اخبار