با عبرت از تجربه های تلخ تاریخی به آمریکا اعتماد نکنیم

امام جمعه رودبار جنوب گفت:براساس تجربه‌های تلخ تاریخی، مانند کودتای ۲۸ مرداد است که رهبری همواره تاکید دارند به آمریکا و کشور‌های غربی، نمی‌توان اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام گروهی، امام جمعه شهرستان رودبارجنوب با بیان اینکه مسئله مباهله، بسیار مهم و تاریخی است، گفت: قرآن به همه ما در مورد ایام الله تذکر می‌دهد و یکی از این روز‌های خدا، روز مباهله است. 

او با بیان اینکه در تاریخ ‌۲۳ ساله رسالت پیامبر اکرم (ص)  روز‌های مهم و سرنوشت سازی وجود دارد و  مباهله جز این روزها است، افزود: در سال دهم هجرت، پیامبر اکرم (ص)  با مسیحیان نجران دیدار کرد و آن‌ها را به سوی دین حق دعوت کرد و مسیحیان نجران هیچ دلیل محکم و منطقی برای اثبات حقانیت خود نداشتند و به مباهله روی آوردند؛ ولی زمانی دیدند پیامبر (ص) با اهل بیت( ع) خود آمده، ترسیدند و مسامحه کردند. 

حجت الاسلام گروهی یکی از مهم ترین پیام‌های مباهله را پیروزی جریان حق بر باطل عنوان کرد و گفت: غافل نشدن از کودکان در دعا کردن، نگاه کردن به ایمان نه زیادی جمعیت و محکم ایستادن در مقابل دشمن  برای عقب نشینی از دیگر پیامدهای روز مباهله است. 

 او با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی تصریح کرد: آزادگان که در اسارت رژیم بعث بودند، حق بسیاری بر گردن ما دارند. آن ها تحت سخت‌ترین شکنجه‌های دشمن مقاومت کردند. 

 امام جمعه رودبار جنوب گفت: دشمنان از ملی شدن صنعت نفت می‌ترسیدند؛ چون می‌دانستند این برای سایر کشور‌ها نیز الگو می‌شود و به همین خاطر کودتای ۲۸ مرداد را راه انداختند. 

او گفت: مصدق اشتباه بزرگی کرد و آن اعتماد به آمریکا بود. او  فکر می‌کرد، آمریکا  پشتیبانش خواهد ماند؛ ولی دشمنان  با کنار زدن روحانیت و تعطیل کردن مجلس،کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند. 

حجت الاسلام گروهی همچنین گفت:براساس همین تجربه‌های تلخ  تاریخی، مانند کودتای ۲۸ مرداد است که رهبر معظم انقلاب اسلامی( مدظله العالی) همواره تاکید دارند به آمریکا و کشور‌های غربی، نمی‌توان اعتماد کرد. 

او بیان کرد:هر دری بسته شود؛ ولی در فضائل امام حسین (ع) باز است  و عزاداری اباعبدالله (ع)  تعطیل نمی‌شود. 

امام جمعه رودبار جنوب ضمن قدردانی از مسئولانی که به دنبال راه حل مناسب برای برپایی عزاداری امام حسین(ع) هستند، گفت: طبق نظر ستاد مبارزه با کرونای شهرستان رودبارجنوب عزاداری‌ها باید شب‌ها و در فضای باز و حداکثر دو ساعت صورت گیرد و همه عزاداران باید ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را  رعایت و  نذورات خود را به  صورت خشک ادا کنند. 

 انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار