ولید جنبلاط: توافق امارات و اسرائیل نمایشی تبلیغاتی به نفع ترامپ است

رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی را تلاشی در جهت کمک انتخاباتی به رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان معتقد است توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط صرفا یک شوی تبلیغاتی به نفع رئیس جمهور آمریکاست.

جنبلاط در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین، شهرک سازی، یهودی سازی، مصادره اراضی فلسطینی و کوچاندن فلسطینیان متوقف نشده است. این چیزی نیست جز یک مانور انتخاباتی به نفع دونالد ترامپ.

او در توییت دیگری اشغالگری صهیونیست‌ها در جولان و قدس را به اشغالگری نازی در پاریس و فرانسه تشبیه کرد.

در پی تلاش‌های بی‌وقفه دونالد ترامپ برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، دو طرف طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند. رژیم صهیونیستی و امارات روز پنج‌شنبه از توافقی به اصطلاح تاریخی خبر دادند، که براساس آن روابط دیپلماتیک بین ابوظبی و تل‌آویو وضعی کاملا عادی را تجربه خواهد کرد. به گفته رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در توافق مذکور داشته است.

ترامپ با تأیید این توافق نامه، آن را «یک لحظه واقعا تاریخی» خواند. وی مدعی شد: «اکنون که یخ روابط شکسته شده، انتظار دارم که کشور‌های عربی و مسلمان بیشتری مسیر امارات را دنبال کنند».

به گفته تحلیلگران آمریکایی، توافق اخیر از نظر ترامپ شاید بتواند وضع او در انتخابات نوامبر را قدری بهتر کند. چرا که تاکنون تلاش‌ها برای برقراری صلح بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها در چارچوب طرح موسوم به معامله قرن، کاملا بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار