استقبال عربستان از اقدام لیتوانی در تروریستی خواندن حزب‌الله

وزارت خارجه عربستان سعودی در موضعی وقیحانه از اقدام لیتوانی در تروریستی خواندن جنبش حزب‌الله لبنان استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، عربستان امروز (شنبه) با انتشار پیامی به اقدام کشور لیتوانی در هفته گذشته و تروریستی توصیف کردن حزب الله لبنان واکنش نشان داد.

وزارت خارجه عربستان در این پیام با اتهام‌زنی به حزب‌الله اعلام کرد عربستان از تصمیم لیتوانی استقبال می‌کند. این وزارتخانهدر ادامه این اقدام لیتوانی را منعکس کننده میزان درک جامعه جهانی نسبت به خطرناک بودن حزب الله برای امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی دانست.

این در حالی است که عربستان با تاسیس ائتلاف عربی و همسو کردن سایر کشور‌ها به ویژه امارات با خود جنگی خانمان برانداز علیه مردم مظلوم یمن به بهانه بازگرداندن منصور هادی، رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به قدرت راه انداخت و طی ۶ سال گذشته زیر ساخت‌های این کشور را نابود و ثروت‌های آن را غارت کرد و مردمش را هدف قرار داد.

کشور لیتوانی واقع در شرق اروپا روز پنج‎شنبه گروه مقاومت لبنان را یک «سازمان تروریستی» اعلام کرد و به صف سایر کشور‌های همسو با آمریکا و رژیم صهیونیستی پیوست.

خبرنگار «کان نیوز» رژیم صهیونیستی خبر داد، دولت لیتوانی رسما حزب‌الله لبنان (شامل دو شاخه سیاسی و نظامی آن) را به عنوان یک «سازمان تروریستی» به رسمیت شناخته است.

وزارت خارجه لیتوانی نیز اعلام کرد که هرگونه فعالیت مرتبط با حزب الله لبنان در این کشور ممنوع است و افراد مرتبط با این گروه حق ورود به لیتوانی را ندارند.

پایگاه خبری جروزالم پست نیز اواخر تیر ماه امسال اعلام کرد که ۲۳۰ نفر از نمایندگان و قانونگذاران اروپایی در نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا سازمان حزب الله لبنان را چه در شاخه نظامی چه سیاسی، به عنوان گروهی تروریستی اعلام کند، زیرا اتحادیه اروپا در چارچوب حمایت‌های خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال حاضر شاخه نظامی حزب الله را به عنوان گروهی تروریستی می‌شناسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
رئیس از مرئوس حمایت میکند ..اینها دارند .. کاری که یزید نتوانست بکند ، وهابی ها میخوان انجام بدن
ازمیان برداشتن اسلام ،،،، اما نممیدانند امروز مردان امام حسینی دارند امریکارا به افول میکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
چقدر دوشید .. ال سقط؟
آخرین اخبار