ارتقای بخش ششتمد سبزوار به شهرستان

ارتقای ششتمد به مطالبه‌ای دیرینه بود که با تلاش مردم و مسئولان ادوار گذشته و کنونی انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون استاندار خراسان رضوی گفت: معین‌ها خیران بخش اقتصادی هستند و انتطار می‌رود در این طرح ارتقای ششتمد سبزوار که با اولویت روستا‌ها و مهاجرت معکوس اجرا شده است مردم و جوامع محلی با معین‌ها مشارکت بیشتری کنند.

او افزود: در حوزه امنیت با وجود فراخوان‌هایی که مردم را تحریک می‌کنند که به صف خیابان‌ها بیاورند، اما با همکاری مردم و هوشیاری دستگاه‌های امنیتی مشکلی خاصی در سطح استان وجود ندارد.
 

رشد چشمگیر بخش ششتمد سبزوار

احمد برادران فرماندار سبزوار گفت: با پیگیری‌های فراوان ارتقای ششتمد به تحقق عینی و عملی یافت که با وجود محدودیت‌ها زیر ساخت‌های آن طی سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است.

او افزود: یکی از مشکلات شهر ششتمد تامین آب شرب پایدار آن بود که با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال پارسال با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

فرماندار سبزوار ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز مرکز درمان بستر شهر ششتمد به بهره برداری رسیده و زیر ساخت‌های ناحیه صنعتی این شهرستان نیز در دست ساخت است. و همچنین در حوزه گازرسانی نیز تا ابتدای فصل سرما بیش از ۹۸ درصد روستا‌های ششتمد از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

برادران بیان کرد: منطقه ششتمد ظرفیت‌های مناسبی دارد چنان که کارخانه فروسیلیکو منگنز به وسیله سرمایه گذار خارجی در شرایط تحریم در این شهرستان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:

همکاری مسئولان در ارتقای ششتمد تاثیرگذار است

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار گفت: باید دستگاه‌های اداری ششتمد جدید زودتر مستقر شود و در حوزه اعتبارات نگاه ویژه‌ای  شود همچنین در حوزه زیر ساخت‌ها همچون راه‌ها در حوزه انتخابیه سبزوار به ویژه ششتمد وضعیت مطلوب نیست در حالی که راه‌ها از زیر ساخت‌های مهم توسعه هستند.

او افزود: بخش شامکان در ششتمد هم ایجاد شده است و دهستان ربع شامات برای رفت و آمد به این بخش فاقد محور مواصلاتی مناسب است که رفع این مشکل باید به سرعت در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری ششتمد زیر ساخت‌ها و صنایع فرآوری آن وجود ندارد.

تحقق ششتمد نیاز به همدلی  و انسجام مردم دارد

حجت الاسلام محسن تسلیخ امام جمعه ششتمد گفت: ارتقای ششتمد به مطالبه‌ای دیرینه بود که با تلاش دولت، نمایندگان مجلس، شورا‌ها و مسئولان ادوار گذشته و کنونی انجام شد.

او افزود: ارتقای ششتمد ابتدای تلاش است که باید زیر ساخت‌های اجتماعی و فرهنگی آن ایجاد شود که برای تحقق آن همدلی و انسجام مردم شهرستان و مسئولان اهمیت زیادی دارد.

در این مراسم محمد کلاته به عنوان سرپرست فرمانداری ششتمد معرفی شد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.