با خروج استان از وضعیت هشدار؛

کتابخانه‌های عمومی سراسر استان آذربایجان‌غربی میزبان اعضا و کاربران هستند

با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد استانی مبارزه با کرونا کتابخانه‌های عمومی سراسر استان آذربایجان‌غربی بزگشایی شده است

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: با هماهنگی ستاد استانی مبارزه با کرونا، کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بازگشایی شده است و اعضاء و مراجعان می‌توانند برای استفاده از خدمات فرهنگی به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

معصومی افزود: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد استانی مبارزه با کرونا، بخش مخزن کتابخانه‌های عمومی به صورت بسته اداره می‌شود و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه با ظرفیت ۵۰ درصد فعال است.

او ادامه داد: در صورت افزایش متقاضی، استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی تجمع‌محور تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: برای حفظ سلامتی کودکان عزیز، حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز تعطیل خواهد بود.

گفتنی است پیش از این کتابخانه‌های عمومی استان در یکم تیرماه، بازگشایی شده بود که با ابلاغ ستاد استانی مبارزه با کرونا از پنجم تیرماه، فعالیت خود را بدون حضور اعضاء ادامه دادند و در مورد ادامه فعالیت در روز‌های آتی نیز تابع دستورالعمل‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا خواهند بود.

در حال حاضر ۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و دو باب کتابخانه مستقل با تعداد ۶۵ هزار و ۵۲ نفر عضو فعال در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی زیر نظر اداره کل کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۵۷۲ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.