معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

کرونا نتوانست فعالیت‌های دانشجویی را تعطیل کند

غلامرضا غفاری با اشاره به مشکلاتی که ویروس کرونا برای دانشجویان ایجاد کرده از ادامه فعالیت‌ بخش‌های دانشجویی تحت این شرایط خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس هشتمین جشنواره رویش گفت: بخش بسیار مهم فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با فعالیت دانشجویان با قدرت قابل توجهی انجام می‌شود.

او ادامه داد: جشنواره رویش از سال ۱۳۹۷ با وقفه سه ساله، دوباره در بعد ملی آغاز شد. نسبت به اینکه جشنواره رویش در مقیاس ملی برگزار شود، موفق شدیم و در این دو سال برای برگزاری جشنواره‌های تخصصی اهتمام داشتیم و جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره هنر‌های دیجیتال و تئاتر دانشجویی در بعد ملی برگزار شدند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: یکی از کار‌های بسیار مهم م و موثر، مورد سفیران فرهنگی بود که با حمایت معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رقم خورد. کارگاه‌های آموزشی نیز در کنار جشنواره‌ها برگزار شد که در جشنواره رویش چهار کارگاه به منظور توانمندسازی انجمن‌های دانشجویی برگزار شده و فعال بودند. 

غفاری بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای کشور و مردم به وجود آمده است اما بخش‌های دانشجویی همچنان فعال بوده و کنشگری خود را داشته‌اند. در چند ماهه اخیر پویش «زندگی دست یاری‌گر توست» نیز راه اندازی شد و مجموعه‌های کانونی در این پویش درخشیدند.


بیشتر بخوانید


رئیس هشتمین جشنواره رویش اظهار کرد: تشکیل مجموعه‌های تخصصی کانون‌های دانشجویی، ایجاد زمینه مشارکت فعالیت کانون‌ها با دستگاه‌های دیگر مثل طرح‌های چرتکه، برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای و توانمندی دانشجویان در زمینه لباس و مد از جمله کار‌هایی است که در این زمینه انجام شده است. 

غفاری ادامه داد: شرایط فراهم شد تا جشنواره به صورت مجازی برگزار شود؛ در نهایت ۸۷ دانشگاه در این دوره شرکت کردند. ۵ هزار و ۳۸۰ کانون فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در این جشنواره شرکت کردند. ۱۶۴۰۰ فعالیت در این دوره ثبت شده است. برخی از فعالیت‌ها به صورت فردی و برخی دیگر به صورت گروهی انجام شد، برخی دیگر از فعالیت‌ها به صورت ایده کانون‌ها بوده است که بیش از ۷۰۰ ایده در این دوره ثبت شد.

رئیس جشنواره رویش ادامه داد: در بخشی دیگر چهره‌هایی از کانون‌های دانشگاهی خود را نامزد کردند که این افراد فعال هستند.

او در ادامه با بیان اینکه دسته بندی دانشگاه‌ها بر اساس جمعیت دانشگاه و تعداد دانشجویان انجام شده، اضافه کرد: دانشگاه‌ها را در سه دسته دانشگاه‌های بیش از ۱۰ هزار نفر، دانشگاه‌های بین ۳ تا ۱۰ هزار نفر و دانشگاه‌های کمتر از ۳ هزار نفر دسته بندی کردیم.

غفاری گفت: شاخص‌هایی برای ارزیابی کار‌های دانشجویان تعیین شد که بر اساس آن فعالیت‌های دانشجویان باید حداقل ۵۰ درصد امتیاز‌ها را کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار