موسسه هاروارد: آمریکا بدترین عملکرد را در مقابله با کرونا در سطح جهان داشته است

مدیر موسسه جهانی بهداشت هاروارد عملکرد آمریکا در مهار همه‌گیری ویروس کرونا را نسبت به سایر کشور‌های جهان بسیار بد ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مدیر موسسه جهانی بهداشت هاروارد می‌گوید آمریکا بدترین عملکرد ممکن را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مقایسه با دیگر کشور‌های جهان داشته است.

دکتر «آشیش یو‌ها» در این خصوص اعلام کرد هر چند ادعا می‌شود که برزیل در وضعیت بدتری قرار دارد، اما رقابت با برزیل برای چنین جایگاه ناگواری چندان مطلوب نیست. این مقام آمریکایی تاکید کرد: کشور ما یک شبه به اینجا نرسیده است.

بنا به گفته مدیر انستیتوی جهانی بهداشت هاروارد، عاملی که سبب تمایز آمریکا از دیگر کشور‌های جهان در زمینه شیوع کرونا شده، انکاری است که در رویکرد این کشور در خصوص کرونا موج می‌زند. این مقام آمریکایی افزود از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا همگان از مقامات فدرال تا دولت اهمیت این ویروس را نادیده گرفتند. اوضاع به سرعت در ماه فوریه رو به وخامت گذاشت این درحالی بود که آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها فاقد ظرفیت کافی برای پاسخگویی به بیماران بودند.

مدیر موسسه جهانی بهداشت هاروارد در ادامه خاطرنشان کرد با انتشار خبر‌های مربوط به کشف واکسن کرونا، همگان تصور می‌کنند کرونا در آمریکا تمام شده است، زیرا واکسن آن تا دو ماه آینده در دسترس خواهد بود. این در حالیست که جهان ماه‌های پر چالشی را پیش رو دارد.

آمریکا همچنان با بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا در صدر کشور‌های آلوده به کرونا قرار دارد. از این تعداد بیش از ۱۷۳ هزار آمریکایی جان خود را از دست داده اند. عملکرد ضعیف دولت دونالد ترامپ از عمده دلایل شیوع خارج از کنترل کرونا در آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۲:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ایران بهترین عملکردرا داشته است
آخرین اخبار