تأکید بر سالم‌سازی محیط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سالم‌سازی محیط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت ویژه برای حفظ سلامت دانش‌آموزان انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش گفت: سالم‌سازی محیط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت ویژه برای حفظ سلامت دانش‌آموزان انجام شود، همچنین تهیه ماسک و مواد ضدعفونی در اولویت باشد.

او با تأکید بر اینکه تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی و حل مشکلات موجود در این حوزه در ایام کرونا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است افزود: باید نگاه در مجموعه آموزش و پرورش کلان و سرمایه‌ای باشد، بنابراین در گام اول باید مسائل و مشکلات این حوزه به صورت محلی و منطقه‌ای شناسایی شود.


بیشتر بخوانید


مردانی در خصوص تبعات کم‌تحرکی و ایجاد اضافه‌وزن در دانش‌آموزان، اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به مسئله سلامت و تربیت‌بدنی توجه ویژه صورت بگیرد، در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری برخی از دانش‌آموزان با فقر حرکتی و چاقی و در برخی مناطق به علت محرومیت تعدادی از دانش‌آموزان با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند، بنابراین برای هرکدام از این مسائل نیازمند برنامه‌ریزی جداگانه هستیم.

او در خصوص پویش تبلت رایگان برای دانش‌آموزان محروم از آموزش مجازی به‌علت فقر مالی خانوار‌ها ادامه داد: می‌توان از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد نیز استفاده کرد.

مردانی گفت: کارگروهی برای شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان تشکیل و مسائل مربوط به این مسائل با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود تا این دانش‌آموزان هر چه سریعتر به چرخه تحصیل برگردند.

او در خصوص بازگشایی مدارس افزود: در تمامی مراحل پیشگیری و مقابله با کرونا اولویت حفظ سلامتی مردم و به ویژه دانش‌آموزان است، بنابراین طبق دستورالعمل بازگشایی مدارس سه سناریو برای وضعیت سفید، قرمز و زرد به صورت دقیق طراحی شده است.

مردانی اضافه کرد: بنابراین در صورت تداوم تعطیلی مدارس و آموزش‌های مجازی نیاز است زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی در مدارس توسط شرکت مخابرات و زیر ساخت باید فراهم شود.

او ادامه داد: سالم‌سازی محیط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت ویژه برای حفظ سلامت دانش‌آموزان انجام شود، همچنین تهیه ماسک و مواد ضدعفونی در اولویت باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار