فرماندار تربت حیدریه:

تولید زعفران باید متناسب با بازار هدف باشد

فرماندار تربت حیدریه گفت: تولید زعفران باید متناسب با بازار هدف باشد و نیاز بازار داخلی و میزان صادرات در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی فرماندار تربت حیدریه در نشست اداری بخش کدکن این شهرستان با اشاره به اینکه تولید زعفران باید متناسب با بازار هدف باشد، گفت: با هزینه‌های بالای تولید و برداشت زعفران اعم از آبیاری و نیروی انسانی قیمت کنونی زعفران در شرایط سوددهی ایده آل، کشاورزان نمی‌باشد و مبلغ حاصل از فروش، صرف هزینه‌های اولیه می‌شود.

او افزود: مسئولین بخش، در صدد جذب سرمایه گذار باشند و تلاش کنند توانمندی‌های سطح منطقه را شناسایی و معرفی کنند و با تنظیم برنامه جامع چند ساله، نسبت به توسعه همه جانبه منطقه تلاش نمایند.
 

بیشتربخوانید

«خام‌فروشی» آفت اصلی زعفران/حمایت از زعفران‌کاران خراسان رضوی افزایش می‌یابد


 

نبود راهدارخانه، مشکل فصل زمستان و بهار کدکن تربت حیدریه

محمدی بخشدار بخش کدکن تربت حیدریه گفت: مدیریت بحران در فصل زمستان و بهار این بخش بسیار ضعیف است و یکی از عوامل آن نبود راهدارخانه، حتی به صورت فصلی در این منطقه است.

او افزود: منطقه کدکن از ظرفیت‌های گردشگری بسیاری برخوردار است که این مهم توجه مسئولین امر و همراهی مردم را درجهت توسعه صنعت گردشگری این منطقه می‌طلبد.

بخشدار کدکن ادامه داد: مقدمات ایجاد موزه باستان شناسی و همچنین چند واحد اقامتی بوم گردی در منطقه کدکن در جهت معرفی هر چه بهتر منطقه فراهم شده است.

محمدی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های منطقه، عامل دیگری است که باید به آن توجه شود این بخش فاقد پایگاه امدادی هلال احمر بوده و وجود همین امر می‌تواند در هنگام بروز بلایای طبیعی کمک موثری در حوادث منطقه داشته باشد.

او تصریح کرد: در خصوص راه‌های ارتباطی بخش، در محور کدکن به رباط سنگ مقدمات ادامه بهسازی مسیر فراهم شده است، اما مسیر کدکن به نیشابور کماکان نیمه کاره مانده است و برخی راه‌های روستایی نیز همچنان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.