مدت تخریب مغز با استفاده مکرر از ماده مخدر چقدر است؟

تاثیر مواد مخدر می‌تواند هم بر روی مغز باشد هم جسم، که میزان آن بستگی به عوامل گوناگونی دارد که باید شناخت دقیق تری نسبت به آن داشت.

صفاتیان تحلیلگر اعتیاد در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مواد مخدر و روانگردان بر روی تمام جسم انسان تاثیر می‌گذارد گفت:یکی از اجزای جسم که با مواد مخدر بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرد مغز و سیستم عصبی است. مغز سیستم پیچیده‌ای دارد که از یکسری سلول‌های عصبی تشکیل شده و هر کدام از آن‌ها وظیفه‌ای دارند مثل حافظه، تفکر، حس و چیز‌های دیگر.

صفاتیان ادامه داد:مغز مثل یک جاده است که با مصرف مواد مخدر و روانگردان یک قسمت از آن دچار مشکل می‌شود که تخریب فیزیکی ایجاد شده و نیاز است که قسمت تخریب شده بازسازی شود.

این تحلیلگر اعتیاد با اشاره به اینکه تخریب چه زمانی ایجاد می‌شود گفت:زمانی که شخص به مدت طولانی یک ماده را مصرف می‌کند این تخریب شروع می‌شود، باید این را گفت که امروزه بعضی از پزشکان یک بار مصرف را نیز عامل تخریب می‌دانند، ولی به صورت کلی کسانی که دفعات مصرف آن‌ها از ۳۰ یا ۴۰ مرتبه و زمان یک ماه تا دو ماه می‌گذرد تخریب شروع می‌شود.

وی افزود:وقتی که این تخریب صورت می‌گیرد، سلول‌های عصبی که با هم ارتباط دارند از بین می‌روند و این تخریب در حس شخص باشد احساس در او از بین می‌رود، در قسمت تفکر باشد فکر کردن از بین می‌رود و همچنین در قسمت‌های مختلف مثل لذت، تحرک، اعصاب و ... این تخریب صورت خواهد گرفت.

صفاتیان گفت:بیش‌ترین تخریب را مواد روانگردان‌ مثل شیشه دارند و بعد از آن‌ موادی مثل هروئین و LSD و گل و مواد مخدر سنتی مثل حشیش هستند، ولی در تخریب هم به قاطعیت نمی‌توان گفت که کدام از آن‌ها تاثیر بیشتری دارد.

این تحیلگر اعتیاد با بیان اینکه تخریب در مواد مخدر جدید و صنعتی به صورت روانی است، گفت:شاید ظاهر افراد زیاد مشخص نباشد که مصرف کننده مواد مخدر هستند، اما اختلالات رفتاری، روانی و احساسات، پرش افکار و شکاک شدن از نشانه‌های شخصی است که از این مواد استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید

علل گرایش افراد به اعتیاد را بیشتر بشناسید

اعتیاد به قرص نتیجه مصرف بدون مشورت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار