دارویی که از وخامت حال بیماران کرونایی می‌کاهد

دانشمندان انگلیسی معتقدند داروی فشار خون میزان بقای ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را بهبود بخشیده و شدت عفونت را در بیماران با فشار خون بالا کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، داروی فشار خون می‌تواند حال وخیم بیماران کرونا را بهبود ببخشد. مشاهده شده دو داروی فشار خون ACEi یا ARB باعث کاهش شدت و افزایش نرخ  بهبودی بیماران کرونایی می‌شود.

دانشمندان دانشگاه پزشکی نورویچ انگلیس ۲۸ هزار بیمار کرونایی را برای تاثیر قرص ضد فشار خون تحت نظر قرار دادند. آن‌ها مشاهده کردند بیماران کرونایی که فشار خون دارند با مصرف قرص‌های ضد فشار خون از شدت و قدرت ویروس کرونا در امان‌ هستند.

محقق برجسته دکتر واسیلیوس وسیلو، از دانشکده پزشکی نورویچ، گفت: ما می‌دانیم که بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در معرض خطر ویژه عفونت شدید کووید ۱۹ هستند. در شروع بیماری همه گیر کرونا، این نگرانی وجود داشت که دارو‌های خاص برای فشار خون بالا با نتایج بدتر برای بیماران کووید ۱۹ مرتبط باشد اما ما دریافتیم که خطر مرگ و میر و پیامد‌های بحرانی به میزان قابل توجهی کمتر است، بنابراین  این داروها ممکن است نقش محافظتی داشته باشند، به ویژه در بیماران مبتلا به فشار خون بالا.

طبق این تحقیقات بیماران کرونایی مبتلا به فشار خون بالا که دارو‌های ACEi / ARB مصرف می‌کردند، ۰.۶۷ برابر کمتر از بیمارانی که این دارو‌ها را مصرف نمی‌کردند، در معرض کاهش شدت و قدرت ویروس قرار دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار