چقدر از مواد ضدعفونی کننده در بازارهای مشهد، تایید شده هستند؟

امروزه استفاده از مواد ضدعفونی کننده یک امر ضروری است که تشخیص تقلبی و اصل آن‌ها به عهده نهاد‌های مربوطه است.

سید مهدی اصغریان رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: باتوجه به گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه آیا مواد ضدعفونی کننده موجود در بازار، اصل است یا تقلبی؟ گفت: برخی از افراد مراجعه کننده به انجمن از کیفیت مواد ضدعفونی کننده موجود در بازار اعلام نارضایتی کرده اند.

او افزود: آن‌ها اعلام کردند که گویا این مواد اصل و دارای اتانول نبوده و دست ساز خانگی یا دست ساز داروخانه بودند.

بیشتر بخوانید

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی ادامه داد: در برخی از این محصولات، موادی وجود دارد که برای استفاده مردم مضر بوده است.

اصغریان بیان کرد: درخواست می‌شود این نهاد‌های نظارتی هرچه سریعتر برای حفظ سلامت مردم، بازار مواد ضدعفونی کننده را در دست بگیرند.

او تصریح کرد: به همین منظور، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان پای کار است و درصورت لزوم مواد ضدعفونی کننده تقلبی را از بازار جمع آوری کرده و به مرحله آزمایش می‌رساند.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه مطالبه این تشکل، خواست مردم است، تاکید کرد:، چون مردم اطلاعات کافی در تشخیص مواد ضدعفونی کننده نداشته و به آزمایشگاه دسترسی ندارند، لذا بهتر است نهاد‌های نظارتی اطلاع رسانی کنند و ضدعفونی کننده‌های اصل و برند را به مردم معرفی کرده و راه‌های تهیه و تشخیص را به آنان آگاهی دهند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.