تجهیز ۱۲ بیمارستان گیلان به دستگاه اکسیژن‌ساز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن ۳۵۰ بیمار در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: بیمارستان گیلان به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری  و از سوی کادر  درمان از مراقبت‌های لازم برخوردار هستند.

او از تجهیز ۱۲ بیمارستان گیلان به دستگاه اکسیژن‌ساز خبر داد و بار دیگر بر لزوم کاهش تردد‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : به علت افزایش تردد‌ها در سطح شهر‌ها و تعطیلات مناسبتی که با آن مواجه شدیم بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در گیلان افزوده شد.

سالاری ، با بیان اینکه پس از عید سعید فطر و در روز‌های تعطیلات آن ابتلاء به ویروس کرونا در استان گیلان دچار یک روند و سیر افزایشی شده است، افزود: بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان که تا ۱۵۰ نفر هم کاهش پیدا کرده بودند به علت عادی شدن شرایط به بالای ۳۵۰ نفر و حتی تا نزدیک ۴۰۰ نفر رسید.

او با تأکید بر اینکه از دو هفته قبل تاکنون بر اساس آمار‌ها و گزارش های موجود تعداد بیماران مبتلاء به ویروس کرونا در استان گیلان ۱۰ تا ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است ، از آمادگی تیم‌های بهداشت و درمان استان  برای ارائه خدمات به بیماران سرپایی مراجعه کننده و افرای که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در حال حاضر همه بیمارستان‌های استان گیلان اعم از مراکز درمانی دولتی و خصوصی آماده پذیرش بیماران هستند.

سالاری ، با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور در بسیاری از بیمارستان‌های استان گیلان دستگاه اکسیژن‌ساز موجود نبود و مشکلات زیادی برای بیماران و کادر درمان ایجاد می‌شد ، گفت: برای جبران کمبود‌ها و خرید دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان‌های استان گیلان حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

او از تجهیز ۱۲ بیمارستان به دستگاه اکسیژن‌ساز خبر داد و با اشاره به حمایت‌های همه جانبه‌ای که برای رفع این مشکلات از سوی دستگا‌ها و جامعه خیران انجام شده است، افزود: علاوه بر این‌ها ۵ بیمارستان گیلان هم به دستگاه سی‌تی‌اسکن نیاز داشتند که تجهیزات خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه در عزاداری‌های ماه محرم را از سوی مردم لازم و ضروری اعلام کرد و با اشاره به اهمیت مشارکت‌های اجتماعی برای مقابله با این بیماری ، تصریح کرد: با توجه به تجاربی که در ماه‌های گذشته کسب شد همکاری مردم نقشی حساس در امر مقابله با ویروس کرونا دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.