طرح جهاددانشگاهی برای درمان آسیب دیدگی ریه بیماران کرونایی

رئیس جهاد دانشگاهی کشور از اجرای طرح پژوهشی برای درمان بافت‌های آسیب دیده ریه بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در مراسم افتتاح و آغاز اجرای طرح‌های استان بوشهر، بیان کرد: طرح پژوهشی برای درمان بافت‌های آسیب دیده ریه مبتلایان به کرونا در پژوهشگاه رویان، بیمارستان شریعتی، مسیح دانشوری و هاجر شروع شده که فاز اول آن به پایان رسیده است و امیدواریم بعد از فاز‌های دوم و سوم به نتایج خوبی برسیم.

او همچنین با اشاره به اینکه  آزمایشگاه کووید ۱۹ به همت جهاد دانشگاهی در خراسان رضوی راه اندازی شده است، افزود: به محض اینکه بحث کرونا و همه گیری آن مطرح شد، محققان جهاد دانشگاهی ساخت کیت‌های تشخیصی را در دستور کار قرار دادند و اکنون این کیت‌ها در یک شرکت دانش بنیان تولید می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: تا به حال سه نسل کیت‌های جدید تولید شده است و کیت مورد نیاز آزمایشگاه کووید ۱۹ جهاد دانشگاهی به صورت رایگان تامین می‌شود.

طیبی در مورد تولید واکسن کرونا هم گفت: به علت تامین نشدن منابع مالی نتوانستیم در زمینه تولید واکسن کاری انجام دهیم.

او سپس به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه پرورش ماهی و میگو اشاره کرد و افزود: دانش فناوری و تولید بچه ماهی در استان بوشهر کسب شده و امیدواریم با حمایت استانداری در مقیاس صنعتی انجام گیرد.

او بیان کرد: یکی از مشکلات در بحث تامین امنیت غذایی و تامین گوشت سفید مورد نیاز کشور، مجموعه فناوری‌هایی برای پرورش ماهی در قفس بود که ما در جهاد دانشگاهی این فناوری‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.