آذری جهرمی مطرح کرد؛

طی هفت سال گذشته تعداد مشترکان اینترنت در کشور ۵.۶ برابر افزایش داشته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی نشست با نمایندگان کمیته سنا از افزایش ۲۷ برابری متوسط سرعت اینترنت در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با نمایندگان کمیته سنا (سندیکای مخابرات ایران، نظام صنفی یارانه‌ای کشور، اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران) و با حضور جمعی از مدیران ارشد وزارت ارتباطات، گفت: "رشد اقتصادی بخش صنعت ICT کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به ابتدای دولت یازدهم قابل‌توجه بوده است".

وی افزود: "سهم اقتصاد دیجیتال در GDP به ۶.۵ رسیده است و سهم بازار ICT که حاضران این جلسه آن را مدیریت می‌کنند ۴.۵ درصد شده است و این رشد ۱.۷ برابری را نسبت به آنچه در ابتدای دولت یازدهم بوده است، نشان می‌دهد".

وزیر ارتباطات ادامه داد: "رشد و توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد اقتصادی و رفاه مردم را رقم‌زده است. در طول هفت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تعداد مشترکان اینترنت در کشور ۵.۶ برابر افزایش داشته است، متوسط سرعت اینترنت هم ۲۷ برابر شده و متوسط قیمت بر اساس حجم نصف شده است".


بیشتر بخوانید


آذری جهرمی تأکید کرد: "همه این اتفاقات حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده که در کنار هم این رشد را در کشور رقم زدند؛ بنابراین بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT در کشور نقش ویژه حائز اهمیتی داشته است".

در ابتدای این جلسه نمایندگان کمیته سنا به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه کاری و همچنین موانع و مشکلات پیش روی خود پرداختند که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برخی از مشکلات و موانع پیش روی فعالان بخش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات راهکار‌هایی را مطرح کرد و برای تعدادی دیگر قول پیگیری داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار