رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اصلی‌ترین راه ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش، رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی و جایگاه معلمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امام‌جمعه - علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: یکی از مصادیق بهره‌وری این است که آموزش مهارت‌ها در مدارس جدی گرفته شود و حداقل ۵۰ درصد آموزش دوره متوسطه مهارتی باشد تا هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت عملی یاد بگیرد.

منادی با اشاره به اینکه اگر آموزش از سن پایین‌تر شروع شود، دانش‌آموز می‌تواند در ۱۷ سالگی فارغ‌التحصیل شود و زودتر وارد بازار کار شود، افزود: این یک نمونه مشخص از بهره‌وری در نظام آموزشی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به چالش‌های شبکه شاد نیز اشاره کرد و گفت: برای اینکه این شبکه در زمان بحران قابل استفاده باشد، به ۴۰۰ سرور نیاز داریم، چون در شرایط خاص، ۱۷ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم وارد این سامانه می‌شوند و با کمبود امکانات اختلال ایجاد می‌شود.

منادی مهم‌ترین بخش افزایش بهره‌وری را بهبود وضعیت معیشتی معلمان دانست و گفت: هزینه کردن برای معلم در واقع سرمایه‌گذاری است. اگر معلم در جامعه احترام و جایگاه مناسبی داشته باشد، کشور پیشرفت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس گفت: برای افزایش حقوق این عزیزان در مجلس تلاش زیادی شده چون آنان نیز بخشی از زنجیره آموزش هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۹
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۱۸:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
اگر به معلم بصورت رایگان یک هنر و حرفه یاد بدهند که برای خودش شغل دوم ایجاد کند ، معلم حقوق بیشتر نمیخواد و چه بسا خیلیها رایگان تدریس کنند فقط بهترین راه اینه که معلم را در یک رشته دلخواه و درامد زا آموزش بدهند تا هم خود و هم شاگردانش بهتر رشد کنند چرا معلم باید همیشه در یک سطح باشد و هنوز مثل شمع آب بشود چرا مثل خورشید نباشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
بنظرم شما هم برو یه هنر و حرفه یاد بگیر و بجاش از جایی که کار میکنی حقوق نگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
تکلیف حقوق اینها معلوم کنید دارند صدا مردم در می آورند عمدا تو مدارس با ثبت نام نمی‌کنند با بهانه دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
مربیان بدبخت سازمان آموزش فنی وحرفه ای رو هم در یابین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
حرف های خوبی می زنید ولی عمل نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
باید کل گزینشها در سمتهای مختلف کشور،روند منطقی و عاقلانه و غیر انحصاری در پیش بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۶:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
من با۲۱سال سابقه ۲۵میلیون حقوق باخانواده ۵نفره حقوق به برج۱۰نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۶:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
در گزینش باید دفت بشه و حتی بعد از استخدام نباید خیال طرف راحت باشه که خب من که دیگه استخدام هستم هر جور می‌خوام درس میدم باید کیفیت سنجی بشن معلم ها می‌شناسم افرادی رو که با پارتی بازی خانواده شون وارد دانشگاه فرهنگیان شدن و گزینش رو قبول شدن در خالی که نه اعتقادی به اسلام دارند و نه بار علمی و بهره هوشی خاصی صرفاً پارتی داشتند و حقوق مفت می‌گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
یک معلم هستم حقوقم 14 میلیون هست. بعد انتظار داری ماهی یه بار هم ارزیابی کنن!!؟
با این حقوق نمتونم معیشت خودمو تامین کنم چ برسم ازدواج کنم و خونه بگیرم
حتی نمیتونم کتاب برای مطالعه بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
حرف درستی است من معلمی می شناسم هم ناس میندازه هم مواد می زنه البته به قول خودش تفننی بیش ازمعیشت بایدبه سلامت فکری واعتقادی ومیهن دوستی واخلاق وروان ووجدان کاری و...اهمیت داده بشه البته پول مهمه ولی کیفیت آموزشی باشخصیت وذات معلم ومربی درارتباط مستقیمه معلمی که ازلحاظ درونی سالم نباشه تحت هیچ شرایطی رشد وارتقای دانش آموز براش مهم نیست
آخرین اخبار