تعیین زمان نشست‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر لبنان

ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد از روز دوشنبه هفته آینده نشست‌های مشورتی پارلمان برای انتخاب نخست‌وزیر جدید آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری النشره، دفتر ریاست جمهوری لبنان امروز (جمعه) اعلام کرد از روز دوشنبه هفته آینده نشست‌های مشورتی پارلمان برای انتخاب نخست وزیر آغاز می‌شود.

این دفتر اعلام کرد: میشل عون، رئیس جمهور لبنان در تماس تلفنی با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان به توافق رسیدند که زمان آغاز نشست‌های مشورتی پارلمان روز دوشنبه هفته آینده باشد.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» پیشتر به نقل از منابع سیاسی در لبنان اعلام کرد که دلایل سیاسی پنهانی پشت پرده اقدام نکردن میشل عون، رئیس جمهور لبنان برای تعیین زمان اجرای جلسات پارلمان برای انتخاب نخست وزیر و تشکیل دولت جدید وجود دارد.

این روزنامه نوشت: این تاخیر ارتباط مستقیمی با ضرورت پشت سرگذاشتن چالش‌های مرتبط با حکم دادگاه بین‌المللی درباره ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق است و اینکه یک کرسی برای جبران باسیل، رئیس حزب جریان ملی آزاد در دولت رزور کند.

پیش از این، سعد الحریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان تاکید کرد که برای نخست‌وزیری جدید این کشور نامزده نشده است.

الحریری با گذشت چند روز از استعفای حسان دیاب به دنبال حوادث انفجار بندر بیروت، ابراز امیدواری کرد که نامش را از این جریان حذف کنند.

او تصریح کرد: با حزب المستقبل و در رایزنی‌های پارلمانی نام کسانی که صلاحیت و توانایی تشکیل دولت و استفاده از این فرصت یگانه را دارند، اعلام خواهند کرد.

این درحالی است که اختلاف مواضع طرف‌های سیاسی لبنان درباره نوع دولت آینده هنوز پابرجاست و دعوت‌ها برای انتخابات زودهنگام ادامه دارد.

انفجار بندر بیروت در چهارم اوت (۱۴ مرداد) که طی آن بیش از ۱۷۰ لبنانی کشته و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند به استعفای دولت و حسان دیاب، نخست وزیر لبنان منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار