عضو کمیته ملی مقابله با کرونا:

اگر سفر‌ها به حداقل نرسد کرونا شدت می‌گیرد

مینو محرز گفت: به دلیل سفر‌های زیاد در این روز‌ها در آیندهِ نزدیک شاهد شدت گرفتن کرونا خواهیم بود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز کارشناس سازمان جهانی بهداشت و عضو کمیته ملی مقابله با کرونا ایران گلایه کرد که در روز‌های اخیر و به دلیل تعطیلات ماه محرم بسیاری از شهروندان سفر را به در خانه ماندن ترجیح داده‌اند.

محرز گفت: در آینده نزدیک به دلیل سفر‌های زیاد در این روز‌ها شاهد افزایش و شدت گرفتن موج کرونا در کشور هستیم.

افزایش هشدار‌ها و نگرانی‌ها درباره شدت گرفتن شیوع کرونا به خاطر سفر در حالی است که در روز‌های گذشته میزان موارد ابتلا و مرگ در ارتباط با بیماری کووید۱۹ در ایران اندکی نزولی شده است.

گفتنی است؛ به دلیل تعطیلی روز‌های شنبه و یک‌شنبه، از روز پنج‌شنبه سیل مسافران به سوی شهر‌های شمالی سرازیر شد. از مناطق شمالی ایران دو استان مازندران و گیلان به لحاظ شدت شیوع کرونا در وضعیت قرمز و استان گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه روز پنج‌شنبه ستاد استانی فرماندهی مدیریت و کنترل کرونا گفت با وجود کاهش ۲ درصدی مرگ و میر بر اثر بیماری کووید۱۹ در موج دوم شیوع ویروس، وضعیت بسیاری از شهرستان‌های مازندران قرمز است و این وضعیت در برخی شهرستان‌ها مانند رامسر از قرمز نیز فراتر رفته است.

بر همین اساس شماری از مسئولان محلی و برخی از نمایندگان شهر‌های شمال در مجلس شورای اسلامی در روز‌های گذشته نسبت به سفر به استان‌های شمالی هشدار داده‌اند و از مردم خواسته‌ند از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سفرهای درون شهری با مترو؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
قطعا با عدم رعایت و مسافرت رفتن آمار میره بالا ولی چرا نمیگید طرح ترافیک رو برداشتیم آمار بالا میره؟
قطعاً دقت کردید و میدونید که بعد از برقرار کردن سری قبل طرح ترافیک آمار بعد از یک هفته به چه سرعتی رفت بالا و بعد از برداشتنش هم همینطور، به سرعت اومد پایین
حالا هفته پیش دوباره طرح و فعال کردید و الان که نتیجه این کار میخواد مشخص بشه دنباله این هستید که بندازید گردن عدم رعایت و مسافرت رفتن مردم، باور کنید مردم میفهمم، این شما هستید که نمی فهمید
پول خون مردم خوب تو دهن شهرداری مزه کرده، نوشه جونتون، مردم هم خدایی دارن، دیدار به قیامت
آخرین اخبار