سطح دانش امنیت سایبری در استان کرمانشاه افزایش یافته است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه از رصد و پایش وضعیت فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان با هدف ارتقاء سطح امنیتی خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه از رصد و پایش وضعیت فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان با هدف ارتقاء سطح امنیتی خبر داد و گفت: در کرمانشاه شاهد افزایش سطح دانش امنیت سایبری در بین کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی هستیم.

شهریار بهنیا با اشاره به بروز بحران در سطوح وسیع، افزود: موضوع آمادگی عمومی از مولفه‌های اساسی است بنابراین سنجش میزان آمادگی سازمان‌ها، دستگاه‌ها و بخش‌های عمومی و خصوصی فعال در فضای تبادل اطلاعات استان از منظر امنیت سایبری و فناوری‌های امنیت سایبری بسیار حائز اهمیت است.

او از جمله اقدامات در حوزه پدافندغیرعامل در استان، به اعمال مقررات و سیاست‌های مربوط به امنیت سایبری برای هدایت درست و موثر دستگاه‌های اجرایی و توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های امنیت سایبری و انجام اقدامات تاب‌آوری در حوزه امنیت اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین هدف پدافندغیرعامل صیانت و حفاظت از سرمایه‌های ملی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، تمرکز بر تغییرات راهبردی امنیت سایبری و بهبود آمادگی برای بحران‌های آینده را با ایجاد فرصت‌های جدید، موضوع مهمی خواند و گفت: باتوجه به شرایط حساس کنونی، شناسایی دارایی‌ها و سرمایه‌های سایبری در همه بخش‌های دولتی و خصوصی موثر است.

بهنیا بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در جهت توانمندسازی مدیران وکارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان، شاهد افزایش سطح دانش امنیت سایبری در بین کارشناسان آی تی (IT) دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

رئیس کارگروه دفاع سایبری پدافند غیرعامل استان کرمانشاه، افزود: در بازدید‌های انجام شده، وضعیت فناوری اطلاعات اکثر دستگاه‌های اجرایی روند روبه رشدی داشته و برای برخی از ادارات، پکیج رفع نواقص و مشاوره راهبردی ارائه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به رشد میزان ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی در بستر فناوری اطلاعات، گفت: امنیت یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مباحث از نقطه نظر پدافند سایبری است که این موضوع به طور مستمر از سوی تیم‌های کمیته فنی سایبری کارگروه درحال پایش است.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.