لزوم نگاه فرهنگی به صنعت چاپ

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:فکر و اندیشه، مهمترین بُعد زندگی انسانی است که ثبت و ضبط آن در طول تاریخ تمدن بشری، ضمانت پایایی و پویایی اش بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،جعفر مروارید مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی چاپ در پیامی گفت:همگام با رشد تمدن ها، روش‌های ثبت و ضبط دستاورد‌های فکری بشر نیز تغییر یافته و نتیجه این روند، در طول اعصار، صنعت چاپ امروزی را رقم زده است، صنعتی که بسیاری از ابعاد زندگی بشر، از جمله فرهنگ، اقتصاد، سیاست در روابط اجتماعی را متاثر کرده است، به این مفهوم که همه انسان ها، مشتریان صنعت چاپ در عرصه‌های مختلف آن است.

او افزود: البته رسالت مهم ما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه فرهنگی به صنعت چاپ است و از آنجا که در حوزۀ اقتصاد که صنایع وابسته به صنعت چاپ، مجموعا روابط پیچیده‌تر و گسترده ترِ صنعت، اقتصاد، تجارت، فرهنگ و هنر را ایجاد کرده است، که همین مساله رسالت ما را نیز مضاعف می‌سازد.

بیشتر بخوانید


مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دست اندرکاران صنعت چاپ و صنایع وابسته، همگام با سایر ارگان اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ظرافت‌ها و دقایق این حوزه و رسالت‌های خطیر خود در این مسیر واقفند و مجموعه برآیند تلاش‌های آن‌ها به سوی رشد اقتصادی و فرهنگی کشور است.


انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.