آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از هیاهوی شروع سال تحصیلی جدید تا رایگان شدن اینترنت شاد

آموزش و پرورش در هفته پرکار گذشته با اخبار متعددی درمورد بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون  «عرضه سیم کارت شاد از هفته آینده»، «مدارس به طور حضوری میزبان دانش آموزان خواهند بود» و «اینترنت شاد رایگان شد» سپری شد.

عرضه سیم‌کارت دانش‌آموزی و اینترنت ایمن به زودی/ مدارس در شرایط قرمز هم تعطیل نمی‌شوند

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید گفتیم که اصل بر حضور است و اگر حضور نداشته باشیم و به آن موضوعیت ندهیم قادر نخواهیم بود کار را مدیریت کنیم، ضمن آنکه امتیاز‌های روش حضوری با هیچ روش دیگری قابل جایگزینی نیست.

حاجی میرزایی گفت: اگر بتوانیم کلاس حضوری داشته باشیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و این یک قاعده و اصل است. در مورد مدرسه هم باید توجه کنیم که در تمام روز‌های تحصیل حتی در شرایط قرمز این فضا باز باشد و فقط در صورتی مدرسه تعطیل خواهد بود که ستاد کرونا تعطیلی عمومی اعلام کرده باشد.

او بیان کرد: باید حضور دانش آموزان را در مدرسه حفظ کنیم. نمی‌خواهم بگوییم که این اتفاق خطری ندارد، اما باید یاد بگیریم که از خودمان مراقبت کنیم و این را به فرزندانمان هم بیاموزیم.

تسویه پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا آخر شهریور

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را اعلام کرد و گفت: به استناد تبصره ماده ۲۱ ضوابط اجرایی قانون برنامه بودجه مقرر بود پاداش ها از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول انجام شود که ما مخالف بودیم و با پیگیری ها در حال تامین از محل های دیگر است. ۳۷۰۰ میلیارد تومان نقدی به ما داده شده و برای ۳۷۰۰ میلیارد دیگر در حال رایزنی هستیم تا پاداش ها را یکجا تا آخر شهریور تسویه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نقل و انتقالات اصلی فرهنگیان نهایی شده و در مرحله صدور ابلاغ و کلاس بندی هستیم، نقل و انتقالات اضطراری نیز در حال انجام است. نقل و انتقال اضطراری از مخل ترین موارد در مدیریت منابع انسانی است. 

مدارس به طور حضوری میزبان دانش آموزان خواهند بود

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دو اولویت بسیار مهم داریم که اول سلامت دانش آموزان است و هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود مگر اینکه این موضوع در نظر گرفته شود و اولویت دوم هم تداوم آموزش است.

حاجی میرزایی افزود: در آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل مدارس باز شده است، ما می‌دانیم که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود، باید همه مناطق را پرخطر بدانیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در نظر بگیریم، پس در تمام مناطق کشور، یک شیوه‌نامه واحد رعایت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فاصله زمان کلاس از ۳۵ دقیقه بیشتر نشود، فعالیت‌های ورزشی و برنامه صبحگاهی متوقف شود، رفت و آمد دانش آموزان باید متفاوت باشد، مدارس باید ضدعفونی شده و معلمان و دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از مقررات را وزارت بهداشت اعلام کرده و ما ملزم به رعایت آن هستیم ادامه داد: اصل بر حضور دانش آموزان است هر جا که بتوانیم شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنیم کلاس‌ها دایر می‌شود، ما شیوه‌نامه را در تمام مناطق کشور رعایت می‌کنیم، در تفاهمی که با مجموعه وزارت بهداشت داشتیم به توافق رسیدیم که همه مدارس در ۱۵ شهریور بازگشایی شوند.

اینترنت شاد رایگان شد

حسن الحسینی مسئول پروژه شاد در مراسم رونمایی از شاد ۲ که در اردوگاه باهنر برگزار شد، ضمن تقدیر از رئیس جمهور برای رایگان شدن اینترنت شاد اظهار کرد: از توجه خاصی که مقام معظم رهبری هم به این موضوع داشتند سپاسگزار هستیم.

او ادامه داد: رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد ۲ را امروز شاهد هستیم که تفاوت فاحشی با گذشته دارد و در شرایطی که تحول بزرگی در نظام های آموزشی در حال وقوع است، کشورمان افتخار دارد کار را به گونه‌ای مدیریت کند که آموزش تداوم داشته باشد.

الحسینی با اشاره به اینکه کیفیت بر تداوم آموزش ارجحیت دارد، بیان کرد: محتوای آموزشی استاندارد در نظر گرفته شده است، معلمان می توانند صفحه شخصی خود را داشته باشند، تعامل مناسب صوتی و تصویری میان دانش آموزان و معلمان برقرار است در واقع خدمات پایه شاد به طور عمومی تعریف شده است و این خدمات رایگان هم خواهد بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انتظار داریم همه این امکانات را در مدارس غیردولتی هم داشته باشیم، اظهار کرد: درنظر داریم تا برای همه دانش آموزان شرایط یکسانی داشته باشیم.

جزئیات عملکرد سیم کارت‌های دانش آموزی/ دسترسی دانش آموزان محدود است

محمود حبیبی مدیرکل فن‌آوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره جزئیات عرضه سیم کارت‌های دانش آموزی که اخیرا وزیر آموزش و پرورش به آن اشاره داشت، اظهار کرد: به تدریج فرآیند تولید سیم‌ کارت‌های دانش‌آموزی آغاز می‌شود و اپراتورها هم مکلف شدند برای استفاده دانش آموزان از اینترنت ایمن چنین سیم کارت هایی را عرضه کنند.

او ادامه داد: برنامه ریزی برای عرضه سیم کارت های دانش آموزی انجام شده است و به زودی محقق خواهد شد؛ و این سیم کارت ها کاملا تاییدیه های آموزش و پرورش را خواهد داشت.

مدیرکل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این سیم کارت‌ مخاطرات استفاده از فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان را ندارد، گفت: فهرستی تهیه شده است که دسترسی دانش‌آموزان در فضای مجازی را کنترل می‌کند علاوه بر آن سیم کارت دانش آموزی تابع سیاست های آموزش و پرورش و نهادهای امنیتی خواهد بود.

امکان ثبت و اصلاح سفارش کتاب درسی تا پایان هفته

اسداله مرتضایی، معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگوبا شبکه خبر درباره روند ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی اظهار کرد: کار تهیه کتاب‌های درسی از مدت‌ها پیش آغاز شده است، اما ۷۰ هزار نفر نتوانستند در سامانه ثبت سفارش کارشان را انجام دهند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه امروز مهلت ثبت سفارش به اتمام می‌رسد تا پایان هفته سامانه ثبت سفارش برای ثبت و اصلاح اطلاعات باز است.

پرداخت ۲۵ درصد بیمه معلمان مدارس غیردولتی از طریق صندوق حمایت

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه مدارس هیأت امنایی در واقع مدارس دولتی با شیوه اداره هیأت امنایی هستند، اظهار کرد: تصویب برنامه، هزینه‌ها و کسب مجوز هیأت امنایی با شورای آموزش و پرورش مناطق است.

او درباره مدارس غیردولتی هم با اشاره به اینکه این مدارس غیردولتی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت، گفت: بنا بر فرمایش ایشان مردم باید در فرهنگ شرکت کنند که یکی از جلوه‌های بارز آن مشارکت مردم در آموزش و پرورش است البته که همراهی مدیران شهرستان‌ها هم در موفقیت مدارس غیردولتی مهم است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه سه اصل حمایت، هدایت و نظارت مورد توجه است، اظهار کرد: در راستای اصل حمایت، صندوق حمایت از مدارس غیردولتی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، ۲۵ درصد از بیمه معلمان را پرداخت خواهد کرد.

عرضه سیم کارت شاد از هفته آینده

مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول در مراسم رونمایی از شاد ۲ اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور در همراه اول سعی کردیم در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی گام برداریم.

او ادامه داد: براساس توافق نامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم، مقرر شد تا ۱۵ سال همراه اول از اپلیکیشن شاد حمایت و سرویس های لازم را عرضه کند.

اخوان بیان کرد: در راه اندازی اولیه با توجه به کوتاهی زمانی در حد معمول زیرساخت های اولیه را فراهم کردیم، در همان فاصله زمانی قریب به ۱۰ میلیون نفر در این شبکه فعالیت داشتند، شاد یک اپلیکیشن داخلی است که کاربر آن به ۱۰ میلیون نفر رسید و مدت زمان ماندگاری در آن هم بالا بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار