آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس کرمانشاه

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در مدارس کرمانشاه نواخته شد.

آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت : امسال سال تحصیلی متفاوتی را به دلیل شیوع کرونا تجربه خواهیم کرد، اما خانواده‌ها بدانند هیچ چیز به اندازه سلامت دانش آموزان در مجموعه آموزش و پرورش اهمیت ندارد.

او گفت : در هیچ جای دنیا آموزش به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده و ما هم نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم و باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کلاس‌های درس با حضور محدود دانش آموزان برای جلوگیری از شیوع کرونا، افزود: دانش آموزان هر کلاس در دو یا سه گروه تقسیم خواهند شد تا دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا رعایت شوند.

او ادامه داد: همچنین کلاس‌های درس به صورت کوتاه و ۳۵ دقیقه‌ای خواهد بود.

یزدان پناه با اشاره به ضدعفونی مرتب کلاس‌های درس و مدارس، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با سخت گیرانه‌ترین شکل ممکن دستورالعمل های بهداشتی در مدارس رعایت شود.

یزدان پناه گفت: دانش آموزان در صورت نیاز و به صلاحدید خانواده هایشان می‌توانند روند آموزش خود را به غیر از آموزش حضوری و از طرق دیگری مثل شبکه شاد، تلویزیون و یا خودآموز‌ها ادامه دهند، اما در هر شرایطی آمادگی حضور دانش آموزان را در مدارس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی داریم.

او گفت: فعلا بوفه مدارس باز نمی‌شود، لذا خانواده‌ها خوراکی لازم را برای فرزندانشان را در منزل تهیه کنند.

او اشاره‌ای هم به تبدیل زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ استان به فرصت داشت و گفت: اگر چه ۷۸ مدرسه در جریان این زلزله تخریب شد، اما امروز به همت خیرین ۲۳۰ مدرسه با اعتبار حدود ۲۸۰ میلیارد تومانی ساخته شده و سرانه فضای آموزشی استان افزایش پیدا کرده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار