۴۰۰ کامیون پشت مرز دوغارون، منتظر ورود به افغانستان

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: تعداد ۴۰۰ کامیون در این معبر رسمی و بین المللی در صف ورود به کشور افغانستان هستند.

حسین آخوندزاده مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در گفت و گوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: تعداد کل کامیون‌های درحال انتظار برای ورود به افغانستان ۷۰۰ دستگاه بود که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه خارج شدند.

او با بیان اینکه ۴۰۰ کامیون دیگر در صف ورود به خاک افغانستان هستند، افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر بقیه کامیون‌ها را نیز روانه این کشور همسایه کنیم که در این رابطه برای تسریع این امر، ساعت کاری کارکنان مطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزایش یافته است.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: پیش بینی می‌شود که تا فردا الی پس فردا، این تعداد کامیون‌ها هم به افغانستان ورود پیدا کنند هر چند این تعداد کامیون، حالتی عادی در مرز دوغارون است.

بیشتر بخوانید:

آخوندزاده با توجه به اینکه نسبت به هفته‌های قبل سرعت عمل ترانزیت افزایش یافته است، بیان کرد: به دلیل اینکه بیشتر تجار و صاحبان کالا به علت ایمنی و مقرون به صرفه بودن مرز دوغارون، تمایل دارند از این معبر بین المللی به خروج کالا به سمت افغانستان بپردازند؛ این حجم از کامیون‌ها در این منطقه حضور دارند.

او تصریح کرد: همچنین برخی زیرساخت‌ها برای تشرفات گمرکی در طرف افغانستانی فراهم نیست، به همین سبب گاهی اوقات به مشکلاتی در ورود و خروج کامیون‌ها برمی خوریم.

مرز دوغارون به عنوان بزرگترین معبر رسمی ورود به جمهوری اسلامی افغانستان در ۲۵۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام// ا.چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.