تجلیل از تعاونگران برتر در رشت

به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون از ۹ تعاونگر برتر شهرستان رشت قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی فتح اللهی ، فرماندار شهرستان رشت در آیین تجلیل از تعاونگران برتر شهرستان رشت گفت: تعاون، همکاری و احساس مسئولیت رمز موفقیت و ارتقاء جامعه است که این سه اصل در تعاونی‌ها به فراوانی دیده می‌شود.

او  افزود: تعاونی‌ها واحد‌های اقتصادی ویژه‌ای هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش اصلی  در تولید ملی و کار آفرینی دارند  و باید با حمایت از تعاونی‌ها اقتصاد و اشتغال استان را بیش از پیش توسعه داد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: تعاونی‌ها در هر جامعه نقش بگیرند تفکر خود را نشان می‌دهند و جامعه را به سمت شکوفایی هدایت می‌کنند و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی به صورت گسترده به آن اهمیت داده شده است.

فتح اللهی، به روز کردن فعالیت‌ها تعاونی‌ها را از مهمترین راه رشد فعالیت تعاونی‌ها اعلام کرد و افزود: بخش مهمی از طرح های اشتغالزایی رشت  مربوط به تعاونی‌ها است که نقش اصلی را در اقتصاد شهرستان رشت دارد.

عباس علیزاده، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم گفت: فعالیت‌های تعاونی‌ها در استان گیلان قابل تحسین است و از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی و اشتغالزایی استان باید استفاده شود.

او افزود: تعاونی‌ها مردمی‌ترین بخش اقتصادی کشور هستند که با حمایت از این بخش‌ها می‌توان اقتصاد استان را توسعه داد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تشکیل اتاق تعاون آسیب‌های بخش تعاون و همچنین توانمندی‌های این بخش در حال بررسی است تا برای توسعه اقتصاد استان از این توانمندی‌ها استفاده و جلوی آسیب‌ها گرفته شود.

علیزاده افزود: شرکت توسعه عمران شهرستان رشت با ۶ هزار عضور یکی از فعالترین شرکت تعاونی استان است که نقش زیادی را در عمران استان ایفاء می‌کند

او با بیان اینکه شهرستان رشت توانمندی‌های زیادی را در بخش تعاون دارد ، گفت: امسال ۵۰ درصد طرح‌های تعاونی در شهرستان رشت انجام می‌شود که عمده این طرح‌ها اقتصادی و اشتغال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور، تعاونگران استان پارسال مقادیر زیادی مواد غذایی، صنایع فلزی و پلاستیکی، صنایع دستی و خاویار به ارزش ۵۴ میلیون دلار به کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر و به گردش چرخ اقتصاد کشور کمک کردند و همچنین پارسال این اداره کل ۱۱۲ شرکت تعاونی با ۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در گیلان ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.