کشف ۱۱۲ فقره انواع سرقت در فیروزآباد/ پلمب ۲۲ واحد صنفی و ۳ باشگاه ورزشی متخلف در کازرون

مهم‌ترین حوادث ۱۸ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۱۲ فقره انواع سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از دستگیری ۴۸ سارق و کشف ۱۱۲ فقره انواع سرقت در یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد طی یک ماه گذشته در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع سرقت، پس از انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی، ۴۸ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

او افزود: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه به ۱۱۲ فقره انواع سرقت در شهرستان فیروزآباد اعتراف کردند.

سرهنگ جوکار بیان کرد: پس از تکمیل پرونده، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین اجرای ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از آن خودرو، موفق به کشف ۲ هزار عدد صفحه سنگ فرز خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

خودرو‌های حامل کالای قاچاق در آباده توقیف شدند

فرمانده انتظامی آباده از توقیف ۴ دستگاه خودرو و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۴ دستگاه کامیون، اتوبوس و وانت پیکان مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودروها، مقادیری کالای قاچاق شامل ۴۶ حلقه لاستیک، ۶ دستگاه اسنک ساز، ۴ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲ دستگاه یخچال و ماکروفر، ۱۳ دستگاه کارواش، ۳۱ عدد تیغه گردبر و ۱۰ عدد تیغه برش خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌های قاچاق را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۴ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی ضمن تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و هنجار شکنان، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در فسا

جانشین انتظامی فسا از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد رضائی اظهار کرد: مامورین پلیس فتا در رصد و پایش فضای مجازی، با مستنداتی مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق در پارکینگ یک منزل مسکونی مواجه شدند.

او افزود: با همکاری ماموران پلیس آگاهی و انجام اقدامات فنی، مالک آن شناسایی و ضمن کسب دستور مقام قضائی، موتورسیکلت قاچاق کشف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ رضائی با بیان اینکه یک نفر در این رابطه پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا در رصد فضای مجازی، شناسایی مخلان نظم و امنیت و همچنین عاملان خرید و فروش اجناس ممنوعه را با جدیت دنبال می‌کنند.

۱۵ میلیارد کالای قاچاق در کوه چنار کشف شد

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف یک محموله قاچاق ۱۵ میلیاردی در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ لطف الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأمورین حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل ضایعات مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، انواع کالای قاچاق شامل ۴۵۸ عدد اتو مو، ۱۰۸ عدد سشوار، یک هزار و ۳۷۴ عدد انواع برس مو، ۹۶۰ عدد دستکش، ۳۲۰ عدد شانه، ۳ هزار عدد محافظ گوشی، ۳ هزار کیلوگرم سیم مسی و حدود ۳۰ عدد کنتور آب و اتصلات خارجی قاچاق که به صورت حرفه‌ای زیر بار ضایعات جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، بیان داشت: یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار اظهار کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‌شود که بایستی با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده، قدم‌های مفید و موثر برای کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم.

کشف ۱۶ هزار عدد ماسک قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۶ هزار عدد ماسک قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک سواری پژو پارس خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح استان، ماموران پاسگاه انتظامی "هرمود باغ" حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو پارس مظنون و آن را برای بررسی متوقف کردند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۶ هزار عدد ماسک قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌‎اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: پلیس این شهرستان برابر قانون با قاچاقچیان، محتکران لوازم بهداشتی و مخلان نظم و امنیت اقتصادی به شدت برخورد می‌کند.

پلمب ۲۲ واحد صنفی و ۳ باشگاه ورزشی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف و پیشگیری از جرایم در این شهرستان اجرا و در این خصوص، ۲۲ واحد صنفی و ۳ باشگاه ورزشی متخلف شناسایی و پلمب شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان در تشریح این خبر گفت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با توجه به نوع مطالبات شهروندان، طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف و پیشگیری از جرایم را با همکاری اتحادیه‌های صنفی اجرا کردند.

او افزود: در این طرح از تعدادی واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید و ۲۲ واحد صنفی و ۳ باشگاه ورزشی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی و عدم رعایت شئونات اسلامی پلمب شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این طرح نظارتی برای ۲۰ واحد صنفی نمایشگاه اتومبیل نیز اخطار پلمب صادر شد، اظهار داشت: برای پیشگیری از تخلفات صنفی، نظارت بر واحد‌های صنفی به طور مستمر در دستور کار این پلیس قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
جاده عسلویه به شیراز قاچاقچی زیادنندوموادفروشان ازاددرمعازهاودرکوچها وشهرها میفروشنند کسی هم رسیدگی نمیکند مخصوصا خانهای نوساز
آخرین اخبار