تدوین «اطلس پایش سلامت روانی، رفتاری دانش آموزان» در خراسان جنوبی

برای نخستین بار «اطلس پایش سلامت روانی رفتاری دانش آموزان» در آموزش و پرورش خراسان جنوبی طراحی، تهیه و تدوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین رونمایی از این اطلس گفت: اجرای دقیق سند تحول بنیادین در استان، نیازمند طرح ها، برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی‌ای از این جنس است.

او  ارتقای شاخص‌های سلامت روان در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین اولویت خادمین نظام تعلیم و تربیت استان دانست و افزود: فعالیت‌های آموزش و پرورش استان بر ۴ محور پژوهش، آموزش، پیشگیری و درمان به صورت مستمر توسط مشاورین در مدارس و مراکز مشاوره پیگیری و اجرا می‌شود.

واقعی ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی، رفتاری دانش آموزان را مهم‌ترین هدف تدوین نرم افزار پایش سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان استان دانست و گفت: در این نرم افزار اطلاعات لازم از طریق داده‌های آزمون سلامت روان در دوره متوسطه اول، بررسی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تحلیل مشکلات روانی رفتاری دانش آموزان، تحلیل و بررسی نتایج و ارجاع این نتایج به مراکز مشاوره برای ارائه خدمات مطلوب مشاوره به دانش آموزان، افزود: انجام این آزمون برای اجراى برنامه هاى پیشگیرى از آسیب هاى روانى، اجتماعى، غربالگری و دستیابی به نیم رخ روانی- رفتاری دانش آموزان ضروری است.


بیشتر بخوانید


واقعی، گفت: کار تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار‌های معتبر پژوهشی در ۱۲ شهرستان و منطقه‌ی استان، و بر اساس شاخص‌های سلامت روان انجام می‌شود.

او افزود: در تحلیل اطلاعات شاخص‌های سلامت روان هرمنطقه می‌توانیم فراوانی مشکلات آن منطقه را ازحیث تعداد، تنوع و شیوع شناسی، برمبنای تفکیک جنسیت و سایر مولفه‌های موردنیاز جستجو کرده و برمبنای آن راهکار‌ها و روش‌های مواجهه، پیشگیری و مداخلات مشاوره‌ای شناسایی کنیم.

واقعی گفت: براساس این شاخص‌ها، برنامه عملیاتی در حوزه‌های پرورشی، آموزش، انجمن اولیاء و مربیان و سلامت تدوین شده و هماهنگی‌های لازم با سایر نهاد‌ها ودستگاه‌ها برای ارتقای شاخص سلامت روان انجام می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.