انور قرقاش: توافق اسرائیل و امارات ارتباطی به موضوع فلسطین ندارد!

وزیر مشاور در امور خارجه امارات طی نشست اتحادیه عرب مدعی شد که توافق رژیم صهیونیستی و امارات موضوع فلسطین را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب‌نیوز، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز چهارشنبه مدعی شد که توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی موضوع فلسطین را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

قرقاش گفت: «توافق بین امارات و اسرائیل، شامل توافق تل ‌آویو برای توقف برنامه‌ها برای الحاق کرانه باختری است».

او مدعی شد که توقف برنامه الحاق کرانه باختری، یک دستاورد و گام مهم به سوی صلح است.

اظهار نظر قرقاش در این‌ باره در حالی است که بنیامین نتانیاهو مدعی شده که برنامه الحاق کرانه باختری از دستور کار صهیونیست‌ها خارج نشده و تنها به تعویق افتاده است.

قرقاش همچنین مدعی شد که حقوق مردم فلسطین غیرقابل انکار است. او توافق با رژیم صهیونیستی را فرصتی واقعی برای احیای تلاش‌ها و ابتکارات صلح خواند.

او در جلسه اتحادیه عرب که روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: «امارات با توجه به مرز‌هایی که قبل از جنگ شش روزه وجود داشت، موضع قاطع خود را در حمایت از تأسیس کشور فلسطین تأیید می‌کند».

این مقام اماراتی افزود: قدس شرقی باید مطابق با قطعنامه‌های بین المللی و ابتکار عمل صلح عربی، پایتخت فلسطین باشد.

قرقاش در حالی ادعا کرده که موضوع عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی تاثیری بر موضوع فلسطین ندارد که تمام سران فلسطینی یکصدا تاکید کردند که این موضوع، کشور مستقل فلسطین را تهدید می‌کند و به رژیم صهیونیستی در رسیدن به مقاصد شوم خود کمک می‌کند. 

گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز تاکید کرده‌اند که اقدام ابوظبی همچون خنجر زهرآگینی بوده که بر پیکر مقاومت وارد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار