اکران ترسناک ترین فیلم بشر روی پرده سینما، به نام کرونا/کارکنان سینما بیکار شدند

با ادامه تعطیلی سینما‌های کشور، سینماداران با ضرر و زیان‌های مالی فراوانی روبه‌رو شدند، ضرر‌هایی که به نظر می‌رسد دامنه آن بزرگ‌تر شود و گریبان سینما را رها نکند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در سال ۱۳۷۹ در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران بود که ۲۱ شهریور ماه به عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد.

در ایران پس از اعلام ورود ویروس کرونا، وزارت فرهنگ و ارشاد از نخستین سازمان‌هایی بود که تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی را در ابتدا برای یک هفته و پس از آن تا پایان سال و حتی تا امروز تعطیل کرد.
 
به این ترتیب سینمای ایران نیز مانند بسیاری از مشاغل تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفت و تن به تعطیلی ناخواسته داد. با ادامه تعطیلی سینما‌های کشور، سینماداران هم مانند سایر اقشار بدنه سینما با ضرر و زیان‌های مالی فراوانی روبه‌رو شدند، ضرر‌هایی که به نظر می‌رسد دامنه آن بزرگ‌تر شود و گریبان سینما را رها نکند.

مردم گناباد پس از کش و قوس‌های فراوان این روز‌ها در هسته مرکزی شهر شاهد یک سینمای مدرن و بروز هستند که مورد استقبال مردم و دانشجویان قرار گرفته است.
 

بیشتربخوانید


در شهری مانند گناباد که ۹ دانشگاه با بیش از ۱۲ هزار دانشجو دارد داشتن سینمایی با این کیفیت یک ضرورت به نظر می‌رسد و با بازسازی که در این سینما صورت گرفته این روز‌ها میزبان جوانان زیادی است.

عبدالعی عطار مسئول سینما شهر گناباد گفت: سینمای گناباد از معدود سینما‌های شهرستان‌ها است که دارای صدای دالبی و دستگاه لیزی می‌باشد.

او افزود: این سینما با ظرفیت ۳۵۰ نفر دارای تمامی امکانات رفاهی می‌باشد و در زمان فعالیت خود فیلم‌های روز ایران که بر پرده بوده در گناباد را به نمایش گذاشته و مورد استقبال از تمام رده‌های سنی قرار گرفته است.

مسئول سینما شهر گناباد ادامه داد: متاسفانه با شروع کرونا ۷ ماه است که سینمای گناباد تعطیل بوده و تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون تومان به آن خسارت وارد شده است.

عطار بیان کرد: در سینما شهر گناباد ۵ نفر کار می‌کنند که در این مدت هیچ کمکی به آن‌ها نشده و فقط مدیرعامل حقوق را پرداخت کرده است.

او تصریح کرد: اگر حمایت لازم از سینماداران صورت نگیرد شاهد تعطیلی آن‌ها خواهیم بود، زیرا هزینه نگهداری و نیرو‌ها را یک سینما تا چند ماه می‌تواند پرداخت کند و از جایی به بعد نخواهد توانست هزینه‌ها را پرداخت کند.

مسئول سینما شهرگناباد تاکید کرد: تعطیلی سینما جدای مباحت فرهنگی به مشاغل وابسته به آن نیز آسیب می‌رساند و باید برای بازگشایی سینما‌ها راهکار‌هایی مانند سایر مکان‌ها که برای آن دستورالعملی تعریف شده برای سینما هم ضوابط بهداشتی پیش‌بینی کنند.
 
منبع:تسنیم
 
انتهای پیام//ف.س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار