امام درباره بهره‌بردارى از فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در سال آینده توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بازدید از عملیات اجرایى فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ مترو تهران با حضور على امام مدیرعامل متروى تهران، مشاوران و مدیران اجرایى این پروژه انجام شد.

علی امام مدیرعامل متروى تهران با اشاره به آن که این پروژه در مجموع ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکى داشته است، عنوان کرد: پروژه پایانه شهید کلاهدوز در زمینى به مساحت ۱۶ هکتار در حال ساخت است. این پروژه شامل ۳ فاز است؛ فاز یک در سال‌هاى گذشته به بهره‌بردارى رسیده است. در حال حاضر عملیات عمرانى فاز دوم شامل بخش تعمیرگاهى در حال اجرا است. آغاز به کار فاز دوم به دلیل شیوع ویروس کرونا با کمى تأخیر انجام شد، اما امیدواریم تابستان سال آینده این فاز را به بهره‌بردارى برسانیم.

او گفت: به‌ طور استاندارد ۱۰ درصد از قطار‌ها باید براى تعمیرات اساسى یا دوره‌اى در پایانه‌ها و ۱۰ درصد نیز باید برای شرایط اضطرار در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند؛ تنها در این صورت است که مى‌توان به شرایط پایدار دست یافت. راه‌اندازى پایانه شهید کلاهدوز در همین راستا مد نظر قرار داشته و ضمن تسهیل کاهش سرفاصله حرکتى در خط ۴، به اتکاپذیرى خط کمک شایان توجهى مى‌کند. تجهیز این پایانه از جمله تأمین تجهیزات تعمیرگاهى، سیستم شست‌وشوى قطار‌ها و بالابر، توسط یک پیمانکار به‌ صورت جداگانه انجام خواهد شد.

مدیرعامل متروى تهران با اشاره به اینکه سیستم شست‌وشوى قطار‌ها که به‌ صورت مکانیزه در نظر گرفته شده توسط شرکت‌هاى داخلى تأمین مى‌شود، عنوان کرد: این در حالى است که این سیستم در سال‌هاى گذشته از شرکت‌هاى چینى خریدارى مى‌شد. سایر تجهیزات تعمیرگاهى البته باید از خارج از کشور تهیه شود.

مدیرعامل متروى تهران در پایان با تأکید بر اهمیت راه‌اندازى پایانه‌ها در ابتدا یا انتهاى خطوط گفت: پایانه‌ها بخش مهمى از خطوط مترو هستند که عمده کاربرى آن‌ها علاوه بر تسهیل و تنظیم سرفاصله حرکتى قطارها، پارک شبانه ناوگان، انجام بازرسى، تعمیرات لازم و شستشوى واگن‌ها است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار