آمریکا از اقدام صربستان در تروریستی خواندن حزب الله تقدیر کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از اقدام دولت صربستان به دلیل قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا از صربستان به دلیل تصمیم برای تروریستی خواندن حزب الله قدردانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این‌باره آمده است: «این اقدام گام مهم دیگری است که توانایی این گروه تروریستی مورد حمایت ایران برای فعالیت در اروپا را محدود می‌کند. این اقدام مهم به عنوان بخشی از تعهدات تاریخی رئیس‌جمهور آمریکا در راستای مسائل عادی‌سازی اقتصادی بین صربستان و کوزوو است».

این بیانیه همچنین مدعی شده است که اقدام صربستان در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان، در راستای اقداماتی که برای دستیابی به صلح در خاورمیانه برداشته می‌شود.

مایک پمپئو مدعی شد: «تردیدی نیست که دومینو‌ی تحریم حزب‌الله در اروپا ادامه دارد، قاره‌ای که در آن حزب‌الله همچنان نقشه حملات تروریستی، تهیه فن آوری نظامی و جمع آوری بودجه مورد نیاز را ادامه می‌دهند».

پمپئو در ادامه گفت: «آمریکا همچنان از اتحادیه اروپا و کشور‌های اروپایی می‌خواهد که حزب الله را به طور کامل تحریم کنند و واقعیت را تشخیص دهند که این گروه یک سازمان تروریستی است و هیچ تمایزی بین به اصطلاح «نظامی» و «سیاسی» آن وجود ندارد. ما از همه کشور‌ها در اروپا و سایر نقاط می‌خواهیم که هر اقدامی برای جلوگیری از فعالیت اعضای حزب‌الله در این قاره انجام دهند.»

در اوایل ماه جاری، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که اسرائیل روابط دیپلماتیک با صربستان و کوزوو برقرار می‌کند و هر دو سفارتخانه‌هایی در قدس اشغالی ایجاد می‌کنند.

این قرارداد ظاهراً بخشی از توافق‌نامه بین کوزوو و صربستان بود که توسط دولت آمریکا انجام شد. صربستان و کوزوو رقیبان منطقه‌ای هستند که یکدیگر را به رسمیت نمی‌شناسند، این دو کشور توافق‌نامه‌های جداگانه‌ای را در خصوص عادی‌سازی روابط اقتصادی در کاخ سفید امضا کردند.

آمریکا اگرچه ظاهرا مدعی است که قصد دارد تا اقدامی انجام دهد تا لبنان به ثبات برسد، با اعمال تحریم علیه مقاومت حزب الله مردم عادی را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
این اراجیف سخیف فقط برای انحراف دید جهانی در عرصه بین المللی از شکست های متعدد آمریکا در موقعیت های مختلف دارد و نیز جنبه مصرف داخلی جهت کسب آراءبیشتر برای هم حزبی ها در ایالات منفجره را دارد همین و بس دنیا هنوز قتل و عام و کشتار بوسنی هرزگووین را از یادها نبرده همان هائی که با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل کمر به منقطع النسل کردن مسلمانان کرده بودند.............
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
جالبه تروریستها به حزب الله میگن تروریست این صربهای لعنتی یادشان رفته چندسال پیش به بوسنی وهزگوین مسلمان حمله و اقدام به نسل کشی وقتل وغارت و تجاوز به زنان آنان کردند حالا حزب الله که از خودش دفاع می کند تروریست است یا این جنایتکاران.
آخرین اخبار