صدور کارت معلولیت برای بیش از سه هزار معلول خدابنده‌ای

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: برای ۳ هزار و ۱۸۷ نفر از افراد دارای معلولیت خدابنده کارت معلولیت صادر شده است.

صدور کارت معلولیت به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نصیری قیداری رئیس بهزیستی خدابنده گفت: برای بیش از ۳ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، پرونده پزشکی تشکیل و مشخصات آن ها در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شدت معلولیت در پنج سطح کامل، خیلی شدید، شدید، متوسط و خفیف دسته بندی می‌شود، افزود: بیشترین نرخ معلولیت را معلولیت جسمی و حرکتی تشکیل می دهد.

او درخصوص فعالیت‌های فردی و اجتماعی معلولین، با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی علاوه بر معلولین جسمی و حرکتی باید سالمندان، کودکان و افراد دارای محدودیت حرکتی را نیز در نظر گرفت، اظهار کرد: حضور معلولین در جامعه بستگی به مناسب سازی معابر و مبلمان شهری دارد و اگر این موضوع رعایت نشود در واقع آن‌ها را محکوم به خانه نشینی کرده ایم.

نصیری قیداری با بیان اینکه طبق قانون، صدور پروانه احداث و بازسازی اماکن و ساختمان‌های عمومی مشروط به مناسب سازی جهت  سهولت در تردد معلولین  است، تصریح کرد: تشکل‌های معلولین و جانبازان نیز می‌توانند بر پروژ‌ه های عمومی در حال ساخت نظارت کنند و اگر مشکلی در زمینه مناسب سازی مشاهده کردند به بهزیستی یا مراجع مربوطه گزارش دهند.

رئیس اداره بهزیستی خدابنده ضمن تاکید بر این نکته که در مناسب سازی، اصول و قوانین مناسب سازی باید رعایت شود، اظهار کرد: اگر این اصول و قوانین به درستی رعایت نشود ممکن است فرد معلول را دچار مشکل دیگری کند و حتی خطر آفرینی نیز برای آن ها در پی داشته باشد.

او ادامه داد: کارشناسان بهزیستی در حوزه مناسب سازی همکاری تنگاتنگی با ادارات و نهاد‌ها داشته اند و این موضوع موجب پیشرفت در امور مناسب سازی شده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.