مجله اینترنتی نگار منتشر کرد؛

آزادی بیان به سبک فرانسوی!

حقایقی درباره مجله فرانسوی شارلی ابدو در قالب ویدئوی کوتاهی در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آزادی بیان، این‌بار به سبک فرانسوی‌ها، مجله شارلی ابدو که متعلق به کشور فرانسه است در سال‌ ۲۰۱۵ با انتشار تصویری موهن از پیامبر مکرم اسلام(ص)، صدای اعتراض مسلمانان جهان را درآورد.

اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است، در دهه هشتاد میلادی این مجله که با نام دیگری فعالیت می‌کرد، کاریکاتوری توهین‌آمیز از شارل دو گل منتشر کرد. شارل دو گل افسر ارشد ارتش فرانسه بود که در جنگ جهانی اول خدمات زیادی به کشورش ارائه داد و جزء ارزش‌های ملی فرانسه است. با این اتفاق نخست وزیر وقت فرانسه این مجله را به جرم توهین به ارزش‌های ملی توقیف کرد.

چند سال بعد این مجله با نام تجاری شارلی ابدو فعالیت خود را از سر گرفت ولی مجله فروش چندانی نداشت، تا این‌که در سال ۲۰۱۵ تصویری موهن از پیامبر اکرم اسلام(ص) منتشر کرد. اما این‌بار دولت فرانسه نه تنها این مجله را توقیف نکرد بلکه از آن حمایت هم کرد. وقتی مسلمانان فرانسه که تعدادشان هم کم نیست به این حرکت توهین‌آمیز اعتراض کردند، دولت فرانسه در جواب گفت: این آزادی بیان است. این مجله با توهین به مقدسات اسلام خود را در جهان مطرح کرده است.

در ادامه ویدئویی از آزادی بیان به سبک فرانسوی مشاهده می‌کنید که در این‌باره کامل‌تر توضیح می‌دهد:

 

بیشتر بخوانید

تاثیر دو نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب چه بود؟ +فیلم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار