ساختار مدیریتی تیم‌های فوتبال بوشهر باید اصلاح شود

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر مشکل تیم‌های فوتبال را مدیریتی دانست و گفت: مسئولان تیم‌ها باید ساختاری را در مدیریت تیمشان تعریف کنند که از اعتبارات صرف شده نتیجه بگیرند.

به گزارشگروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، امیرحسین محتشم که بیش از هشت ماه از ریاستش بر هیات فوتبال استان بوشهر می‌گذرد، عصر امروز در نشست با خبرنگاران بیان کرد: مسئولان تیم‌های فوتبال استان در لیگ برتر، خوب مدیریت نکردند اما گفتند که مسئولان کمک نکردند استاندار بوشهردر ماجرای پارس جنوبی ورود کرد و یک و نیم میلیارد به این تیم کمک شد یا در بحث شاهین شهرداری که در آخر کار کمک مالی شد. پس مشکل مالی وجود نداشت.

او ادامه داد: بعد از سقوط تیم‌های لیگ برتری استان، برخی در فضای مجازی نوشتند که هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان چه کاره بودند، اگر ما در تعیین مدیرعامل یا سرمربی و مربی دخالت می کردیم شما ما را مورد سوال قرار می دادید، نقش ما فقط مشورتی می تواند باشد این اتفاق هم افتاد جلساتی با مدیران تیم‌ها داشتیم و حتی الان هم برای فعالیت امید گناوه، پرسپولیس خورموج و شاهین عامری جلساتی با فرماندار دیلم گناوه و دشتی و نماینده مجلس داشتیم، اما این جلسات با توجه به وظیفه ذاتی هیات فوتبال برای مشاوره و حمایت و کمک به زیر ساخت فوتبال است.


بیشتر بخوانید


رئیس هیات فوتبال استان بوشهر با اشاره به تعدد مسابقات فوتبال در استان، افزود: با کمیته مسابقات و روسای هیات‌های شهرستان ها مشورت کردیم و با توجه به خرد جمعی به این نتیجه رسیدیم که استان ما ظرفیت این همه لیگ را ندارد. از یک طرف باید زیرساخت‌ها را در شهرستان ها تقویت کنیم و از سوی دیگر کمک کنیم تیمی به لیگ برتر آمد در لیگ بماند و سقوط نکند.

محتشم گفت: در سال آتی مسابقات با اندکی تغییر برگزار می‌شوند. برنامه های ما همه آماده است پنجشنبه این هفته تصمیم می‌گیریم که چه زمانی و در چه شرایطی مسابقات برگزار شوند. البته منتظر تصمیم ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا هم هستیم.

او بیان کرد: شاهین عامری تیمی روستایی است که توانسته به لیگ دسته دوم صعود کند این تیم با ۷۰۰ میلیون تومان صعود کرده و تیمی است که به طور قطع می‌تواند با اندکی حمایت در دسته یک حضور داشته باشد. مسئولانشان خوب مدیریت کردند مانند مسئولان تیم ملوان گناوه در لیگ برتر فوتبال ساحلی.

رئیس هیات فوتبال بوشهر تاکید کرد: مهم است که مسئولان تیم‌ها ساختاری را در مدیریت تیمشان تعریف کنند که از اعتبارات صرف شده نتیجه بگیرند.

محتشم  افزود: نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به گذشته حساس‌تر شده است در یک در خوزستان دیده شده یک پتروشیمی ۱۵ میلیارد تومان به ورزش کمک می‌کند. در عسلویه ۲۰ پتروشیمی مستقر است. انتظار داریم نمایندگان مجلس استان بوشهر تلاش و تکاپوی بیشتری در جهت احقاق حق مردم نه تنها در فوتبال بلکه سایر مسئولیت‌های اجتماعی.

او ادامه داد: مدارس فوتبال در بوشهر و شهرستان‌های دیگر می‌توانند وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شد فعالیت‌های گسترده‌تری در ۶ ماه گذشته داشته باشیم اما شیوع کرونا باعث شد ما فقط فعالیت‌‌هایی را انجام دهیم که در حوزه اختیارات خودمان باشد مثل اصلاح ساختار اداری هئیت فوتبال استان بوشهر. 

محتشمی بیان کرد: در هسیت فوتبال کمیته‌های زیادی وجود دارد که هر کمیته یک رئیس و تعدادی نفر دارد. اگر تا پیش از این فقط یک‌ نفر اداره می‌شد اکنون به صورت گروهی اداره و تصمیم‌گیری می‌شود.

او ادامه داد: با جا‌به‌جایی بعضی از هئیت‌ها تمام اسناد مالی ۶ الی ۷ سالشان به ۱۰ برگ هم نمی‌رسید و بیشتر باشگاه‌ها به ساختار مالی هئیتی که به صورت نقد پول و پای زمین دریافت می‌کند اعتراض داشتند که اکنون اصلاح شده است و تمام هئیت‌ها ملزم شده‌اند به صورت نقد وجهی دریافت نکنند و وجه به حساب هئیت فوتبال واریز شود.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر تاکید کرد: اولین استانی خواهیم بود که سامانه الکترونیکی مالی را پیاده‌سازی خواهیم کرد و طوری عمل خواهیم کرد که مشکلات مالی کمتر خواهد شد. 

محتشمی گفت: چون ساختار مالی قوی وجود نداشت بیش از ۴۷۰ میلیون تومان بدهی داشته‌ایم که قسمتی از آن پرداخت شده است.

او افزود: نیروهایی که در هئیت فوتبال فعالیت می‌کنند اگر پایند به کار نباشند از مسیر منحرف حرکت خواهند کرد . اکنون ۷ نفر نیرو قرار  کار موقت داریم که سال‌های قبل فقط یک نفر بود. 

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر عنوان کرد: پاکدستی مورد تاکید من بوده و در طول ۷ ماه گذشته هیچ‌یک از کمیته‌ها و هئیت‌ها پولی را بدون قاعده و از غیر حساب هئیت فوتبال جا‌به‌جا نکرده‌اند.

محتشمی تاکید کرد: تعاملات خوبی با فدراسیون فوتبال داشته‌ایم و برای اولین بار شاهد کوبل داروی استان بوشهر در لیگ برتر در دیدار شهرخودرو و ماشین‌سازی بوده‌ایم.

او ادامه داد: در لیگ دو فوتسال استان بوشهر امسال یک تیم خواهد داشت.

رئیس هیات فوتبال استان بوشهر بیان کرد: ما یکی از هئیت‌‌های برگزیده در برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بوده‌ایم. 

محتشمی گفت: به دنبال راه‌اندازی موزه فوتبال بوشهر با لباس‌ها، تندیس‌ها، جام‌ها و مصاحبه‌های پیشکسوتان و علاقمندان بوشهر هستیم تا به‌ آیندگان بگوییم قدر گذشتگان را دانسته‌ایم. تاریخچه شفاهی فوتبال تا کنون به خوبی حفظ نشده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.