خدمات بیمه‌ سلامت برای افراد بدون بیمه روی تخت بیمارستان از آغاز شیوع ویروس کرونا

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت : یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، پوشش بیمه‌ای برای افراد بدون بیمه روی تخت بیمارستان بوده است .

خدمات بیمه سلامت به بیماران کروناییبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در رزمایش سایبری بیمه سلامت درباره اقدامات انجام شده در سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، پوشش بیمه‌ای برای افراد بدون پوشش بیمه روی تخت بیمارستان بود و این در حالی است که در شرایط عادی، بیمار باید پروسه زمانی یک ماهه را طی کند تا بتواند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شود . 

او افزود: در دوران شیوع کرونا در کشور، برخی راهنما‌های بالینی مرتبط با خدمات تشخیصی برداشته شد. به طور مثال در مواقع عادی، دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است، اما نیاز به ارائه این خدمت برای بیماران کرونایی باعث شد که این محدودیت فعلا حذف شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد هزینه‌ها از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است.

او گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت که برگه سفید داشت و اعتبار آن‌ها پایان یافته بود نیز در دو نوبت انجام شد .

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور فعال شد تا به سوال‌های بیمه شدگان در زمینه این بیماری پاسخ بدهد و بر اساس بررسی‌های انجام شده، این مشاوره‌های تلفنی در کاهش حجم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آرامش دادن به آن‌ها و کاهش اضطراب بسیار موثر بود ه است . 

فرجی افزود: دراین زمینه ۱۳۰ خط جدید به سامانه ۱۶۶۶ اضافه شد و ۳۰ پرستار، ۱۰ پزشک عمومی در سه شیفت طی ۲۴ ساعت به سوالات پاسخ دادند. به طور مثال فقط در یکی از ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، ۴۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۶۶۶ داشتیم که پاسخ داده شد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.