اسلامی خبر داد؛

اتمام حاشیه نشینی تا سه سال آینده / دخالت دولت در بازار مسکن تورم زاست

وزیر راه و شهرسازی گفت: حاشیه نشینی را ظرف مدت سه سال از بین خواهیم برد.

 به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به اینکه یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه مسکن ایجاد بنیاد مسکن  بوده است، گفت: سرعت عمل و مهارت حداکثری بنیاد مسکن در سراسر کشور همواره مورد توجه بوده و تاکنون این بنیاد توانسته است رکورد‌های بسیار زیادی را در حوزه ساخت و بازسازی مسکن ثبت کند.

او ادامه داد: بنیاد مسکن از همه ارکان و کارشناسان در این بخش استفاده کرده و تمامی خدمت رسانان در این بنیاد به صورت داوطلبانه در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: به طور مثال در استان سیستان و بلوچستان و در بحث حاشیه نشینی که دغدغه بزرگ مردم بوده است توانستند در چند سال گذشته به صورت داوطلبانه در بین مردم خدمت کنند و همچنین  در بلایایی مانند سیل و زلزله بسیار موثر حضور پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امیدواریم حاشیه نشینی را در مدت سه سال  به طور کامل از بین ببریم و مشکلات ناشی از این اتفاق ناگوار را هم از بین ببریم.

اسلامی در ادامه به آماری در حوزه نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: دیدگاه‌های بسیار زیادی در این بخش وجود داشت و یکی از این دیدگاه‌ها این بوده که همواره اعلام می‌کردند، دولت نباید در حوزه ساخت مسکن مداخله کند و برای خود برنامه و هزینه‌های بیشتری را ایجاد کند چراکه این اقدامات در حوزه مسکن تاثیرگذار نیست.

مسکن مهر تورم زا عمل کرد / ساخت سالیانه بیش از ۷۰۰ هزار واحد مسکونی ضروریست

او افزود: به طور مثال در حوزه مسکن مهر با تزریق منابع مالی شاهد تورم زا بودن این پروژه بوده‌ایم و بنابراین باید با احتیاط عمل کنیم و اقداماتی را که انجام می‌دهیم نباید تورم‌زا باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه میزان ساخت و ساز طبق آمار‌های ارائه شده بسیار کاهش یافته و با توجه به آن که سالیانه باید ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ساخته شود و ما کسری ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را داریم و باید به گونه‌ای این کسری جبران شودگفت:برای خرید این واحد‌های مسکونی موجود در بازار مردم قدرت خرید کافی ندارند و باید مسکن‌هایی در بازار توسط سازندگان عرضه شود که مطابق با درآمد مردم باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه برای توسعه و بهبود بازار مسکن دولت طرح اقدام ملی مسکن را مطرح کرده است گفت: با توجه به همه مشکلات موجود یک برنامه منسجمی را  فراگیر و متقاضی محور طراحی کرده ایم تا متقاضیان واجد شرایط را به صورت عملیاتی به این پروژه‌ها متصل کنیم.

او ادامه داد: اگرچه بررسی و ارزیابی این طرح یک سال از ما انرژی برده، اما توانستیم ضوابط را هماهنگ کنیم و امروز در شرایطی هستیم که مردم و متقاضیان واجد شرایط را در شهر‌های مختلف شناسایی کرده ایم.

آغاز ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکن ملی به دست بنیاد مسکن 

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی را بنیاد مسکن در شهر‌های مختلف در حوزه طرح اقدام ملی مسکن آغاز کرده و بخش عمده‌ای از اراضی را به متقاضیان واگذار کرده است.

او یادآور شد: در مناطقی که فاقد زمین دولتی بودیم ما زمین را از مردم خریداری کرده و تنها به خرید اراضی دولتی بسنده نکرده ایم.


 بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار