وزارت خارجه روسیه: بدون حل مسئله فلسطین صلح ایجاد نمی‌شود

روسیه روز پنجشنبه تاکید کرد بدون حل و فصل مناقشه رژیم صهیونیستی با فلسطینیان، منطقه خاورمیانه روی صلح را نخواهد دید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارن جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی توافق نامه‌هایی که رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا با امارات عربی متحده و بحرین برای عادی سازی روابط امضا کرده، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد حل و فصل مناقشه رژیم اشغالگر با فلسطینیان همچنان از شروط کلیدی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است:" به رغم پیشرفت‌هایی که در روند عادی سازی روابط میان رژیم اسرائیل و چند کشور عرب حاصل شده است، ما بر این عقیده ایم که اهمیت مسئله فلسطین همچنان به قوت خود باقی است. اشتباه است اگر فکر کنیم که بدون حل و فصل این مسئله (مناقشه رژیم اسرائیل با فلسطینیان) می‌توان ثبات پایدار در منطقه خاورمیانه ایجاد کرد؛ بنابراین لازم است که بازیگران مختلفی که در روند صلح خاورمیانه دخیل هستند، تلاش‌های خود را برای تحقق صلح و ثبات منطقه هماهنگ کنند. "

در این بیانیه آمده است:" روسیه آماده است در کمیته چهارجانبه خاورمیانه (گروهی از میانجیگران بین المللی متشکل از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد) و با همکاری اتحادیه عرب تلاش مشترکی را در این زمینه انجام دهد. "

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در واشنگتن توافق نامه‌هایی با امارات عربی متحده و بحرین امضا کرد که می‌تواند توازن در منطقه خاورمیانه را دگرگون کند.

پس از سال ۱۹۷۹ که مصر و اردن توافق نامه‌های صلح با تل آویو امضا کردند، امارات عربی متحده و بحرین نخستین کشور‌های عربی هستند که با رژیم غاصب صهیونیستی توافق نامه عادی سازی روابط امضا کرده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده کشور‌های عرب بیشتری به زودی این راه (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) را در پیش خواهند گرفت. او حتی در این زمینه به عربستان سعودی اشاره کرده است.

اما محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرده که تا زمانی که اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی پایان نیابد، هیچ صلحی در خاورمیانه ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار