طرحی برای کاهش خسارت‌های سیل در مازندران

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: طرح ۵ ساله لایروبی رودخانه‌های مازندران به منظور کاهش خسارت‌های سیل و ساماندهی رودخانه‌ها در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حیدر داودیان معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه در مازندران حدود ۷ هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد که حدود ۴.۵ میلیون متر مکعب آب در آن‌ها جریان دارد، گفت: بخشی از این حجم آب به صورت سیلاب جاری و خساراتی را هم در حوزه‌های سازه ها‌ی تقاطعی، منازل مسکونی و اراضی کشاورزی به دنبال دارد.

او افزود: پس از وقوع سیلاب اواخر سال ۹۷ و اوایل پارسال، حدود ۳۰۰ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها لایروبی شد و در این مدت ۳.۵ کیلومتر دیواره سازی نیز در حاشیه رودخانه‌ها صورت پذیرفت.


بیشتر بخوانید


معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در نظر داریم با استفاده از ظرفیت و اعتبارات عمومی  و بخش خصوصی در قالب یک طرح ۵ ساله نقاط آسیب پذیر شناسایی شده را با اجرا طرح‌های مهندسی رودخانه از جمله لایروبی و ساماندهی ایمن ساخته تا میزان خسارات وارده را کاهش دهیم.

داودیان افزود: دیواره سازی و تثبیت بستر رودخانه‌ها امسال متناسب با پارسال در حال انجام است.

او ادامه داد: با توجه به نقش سد‌ها در کنترل سیلاب  تلاش می‌شود از ظرفیت قانون بودجه ۹۹ جهت اجرا و تکمیل سد‌های در دست مطالعه و اجرا استفاده شود تا میزان خسارت به حداقل برسد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار