احداث ۳۵ پارک جدید در تبریز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از تدوام عملیات اجرایی ۳۵ پارک محله‌ای و شهری در نقاط مختلف شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدحسین اسحقی معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: امسال ۳۵ پارک محله‌ای را با محوریت مناطق کم برخوردار در دست احداث داریم که مساحت هریک از آن‌ها از ۱۵۰۰ متر تا ۱۰ یا ۲۰ هکتار متفاوت است.

او افزود: یکی از این پارک‌ها، مجموعه پارک بزرگ تبریز، بزرگترین پروژه فضای سبز شهری به مساحت ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرائی آن با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

او  با اشاره به زمین‌های کشاورزی موجود در محدوده پارک بزرگ افزود: زمین‌های کشاورزی و اکوسیستم موجود در پارک بزرگ را حفظ کرده و تنها اقدام به مسیرسازی در میان آن‌ها و اقدامات زیرساختی مثل روشنایی می‌کنیم.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز اضافه کرد: در زمین‌های غیر کشاورزی، پروژه‌های دیگری با محوریت دریاچه بزرگ پارک طراحی کرده‌ایم که این دریاچه حداقل ۱۴ برابر استخر ائل گلی است و می‌تواند محور گردشگری بزرگی باشد.

اسحقی توسعه  فضای سبز پایدار را یکی از اولویت‌های شهرداری تبریز در سال جاری عنوان کرد و گفت: چندین پروژه کلان فضای سبز نیز در دست احداث داریم که پارک آرپادره‌سی با چند ۱۰۰ هکتار، توسعه پارک عباس میرزا و احداث زیرساخت‌های لازم، طرح توسعه ائل باغی و تملک باغات چایکنار و پارک‌ها و باغاتی در منطقه کوچه حسن، کوی پزشکان داریم که از جمله مهم‌ترین پروژه‌های فضای سبز شهرداری در سال جاری است.

او افزود: تملک باغات اطراف کلانترباغی در حد فاصل توانیر و بیلانکوه و در دو طرف مسیر، در دست اقدام داریم که با اتصال به مقبره دوکمال، این مسیر تا آبرسان ادامه خواهد داشت.

او  با اشاره به احداث پارک باغشمال نیز گفت: مهم‌ترین پارکی که جنبه هویتی، اجتماعی و فرهنگی برای شهر دارد، پارک ۱۰ هکتاری باغشمال بوده که در محل سابق پادگان در حال احداث است.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز ادامه داد: در این پروژه شاکله اصلی محل شامل ساختمان‌ها، درختان و فضای سبز حفظ می‌شود، ولی طرح‌هایی برای باغ کتاب، بلک باکس تئاتر و دیگر هنر‌ها ارائه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار