وضعیت شیوع کرونا در شهرستان اسلام آبادغرب زرد است

دبیر ستاد کرونا اسلام آباد غرب وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان را زرد اعلام کرد و گفت : ۴۹ مورد فوت ناشی از کرونا در این شهرستان ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا نادری دبیر ستاد کرونا اسلام آباد غرب با اشاره به وضعیت زرد کرونایی در اسلام آبادغرب و ثبت ۴۹ فوتی مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان گفت: در حال حاضر شهرستان اسلام آباد غرب در وضعیت هشدار قرار دارد که با توجه به جدی نگرفتن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه، پیش‌بینی می‌شود وضعیت اسلام آباد غرب قرمز شود.

او در خصوص بازگشایی مدارس و ازسرگیری آموزش حضوری، گفت : با توجه به ابتلای چند دانش‌آموز و معلم به ویروس کرونا در شهرستان اسلام آباد غرب، لازم است همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس شهرستان مورد توجه خاص قرار بگیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب ادامه داد: در صورت تغییر وضعیت اسلام آباد غرب تصمیمات مناسب برای ادامه فعالیت مدارس اتخاذ خواهد شد.

او به ۲۸ مورد مثبت بستری در بیمارستان اسلام آباد غرب اشاره کرد و افزود: علت اصلی اوج گرفتن چندین‌باره کرونا در اسلام آباد غرب عدم‌رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور در تجمعات، ازدحام در پاساژ‌ها و اماکن عمومی سربسته و شرکت در مراسم فاتحه است.

دبیر ستاد کرونا اسلام آباد غرب به ورود به فصل پاییز و لزوم واکسینه افراد خاص به واکسن آنفلوانزا اشاره کرد و گفت: افرادی که در معرض خطر هستند و یا بیماری زمینه‌ای خاصی دارند، می‌توانند از واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری استفاده کنند.

او از توزیع واکسن آنفلوانزا، توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی، براساس جمعیت هدف شهرستان‌ها خبر داد.

نادری با اشاره به وضعیت هشدار اسلام آباد غرب گفت: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی امکان رقم خوردن شرایط ناگواری حتی بدتر از روز‌های ابتدایی شیوع کرونا وجود دارد و به دلیل جلوگیری از اتفاق افتادن اینچنین وضعیتی مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دعوت می‌کنیم.

او ادامه داد: زمان حضور در اماکن عمومی مثل بازار، فروشگاه‌ها، پاساژ‌ها و مراسم ختم و… را به حداقل برسانند و در این مدت از ماسک استفاده و فاصله ۲ متری را رعایت کنند.

دبیر ستاد کرونا اسلام آباد غرب با اشاره به بیماران سرپایی کرونایی که در منزل هستند، گفت: در این موارد ضمن رعایت دستورات درمانی، فرد بیمار ترجیحاً اتاق و وسایل مجزا داشته باشند و بعد از استفاده از حمام و سرویس بهداشتی حتماً محیط را با مواد ضدعفونی کننده گندزدایی کنند.

او با فرا رسیدن فصل پاییز و شیوع بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی، گفت: از آنجا که علائم بیماری کرونا مشابه بیماری‌های گفته شده است، در صورت ابتلاء ضمن مراجعه به پزشک، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در اجتماع پرهیز کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار