جنگ نیابتی در منطقه شکست خورده است

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که ظرفیت درگیری در چند جبهه را دارد، گفت: جنگ نیابتی در منطقه شکست خورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان امروز در نشست خبری که در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک این هفته با بیان اینکه آرایش جنگی دشمن علیه کشور ترکیبی شده است، اظهار داشت: در شرایط فعلی باید از دفاع مقدس برای پیروزی در این جنگ و غلبه بر شرایط فعلی الگو بگیریم.

او با بیان اینکه در آغازین روز‌های دفاع مقدس رزمندگان حاضر در خط مقدم با حداقل امکانات و تجهیزات مردانه ایستادند و از مرز‌های کشور دفاع کردند، افزود: افتخار امروز ما با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی تربیت نسل جوان و انقلابی است که با الگو گرفتن از امام بزرگوارمان در دفاع از کشور جان فشانی‌های زیادی را داشته‌اند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: شکوفا شدن استعداد‌های نهفته جوانان ایران نیز از دیگر برکات هشت سال دفاع مقدس است که حاصل آن را روز به روز با بهره برداری از دستاورد‌های جدید در کشور شاهد هستیم.

او در ادامه با تاکید بر اینکه به واسطه دفاع مقدس ظرفیت بازدارندگی دفاعی در سطح منطقه و کشور ایجاد شد، اضافه کرد: این قدرت بازدارندگی امکان هرگونه تهدید را از کشور سلب کرده است.

سردار فدا با بیان اینکه در شرایط فعلی جوانان کشور با الگو قرار دادن شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و اسوه‌های ماندگار این مرزوبوم و سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی در رده‌های مختلف بسیج و سپاه آماده جان‌فشانی و دفاع از مرز‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف هستند، ادامه داد: ما همچنان باید راهبرد مقاومت فعال را در دستور کار خود قرار دهیم و برای مدیریت کشور نسخه شفابخش فرهنگ دفاع مقدس و مدیریت جهادی و انقلابی را بپیچیم.


باید مقدمات روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی فراهم شود


او تاکید کرد: در راستای این فرهنگ باید تشکیل هسته‌های نامتقارن و تکیه بر جوانان را مورد توجه قرار بدهیم تا مقدمات روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی در کشور فراهم شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با تاکید بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا اظهار داشت: تجربه نشان داده نه تنها آمریکا بلکه کشور‌های اروپایی و غربی نیز غیر قابل اعتماد هستند و باید با هر گونه زیاده‌خواهی دشمنان به شدت برخورد شود.

او با تاکید بر اینکه تهدیدات آمریکا توخالی و مبنای همه فعالیت‌های ما اجرای فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر یکی بزنند ده تا می‌خورند» و همان‌طور که فرمانده کل سپاه گفت؛ همچنان انتقام خون سپهبد شهید سردار سلیمانی در دستور کار ما است.


آمادگی نیرو‌های مسلح ایران در بالاترین حد است


سردار فدا با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی دشمن جدا کردن ملت ایران از انقلاب و نظام را در دستور کار خود قرار داده است، ابراز داشت: انتخابات در آمریکا نزدیک است و در این شرایط دشمنان به دنبال ایجاد جنگ روانی در کشور هستند و هجمه‌های سنگینی را علیه ایران ایجاد کرده‌اند، اما بدانند آمادگی نیرو‌های مسلح در حوزه‌های مختلف زمینی، هوایی و دریایی در بالاترین حد خود قرار دارد.

او اضافه کرد: دشمن باید بداند جمهوری اسلامی ایران نشان داده ظرفیت درگیری در چند جبهه را دارد و جبهه مقاومت و سیدالشهدای جبهه مقاومت و مدافعان حرم نیز ثابت کردند جنگ نیابتی در منطقه شکست خورده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در ادامه به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین برنامه سپاه و بسیج در این ایام یادآوری خاطرات و اتفاقات دفاع مقدس برای نسل جوان است.

او تصریح کرد: جوانان باید بدانند در دفاع مقدس با حداقل امکانات و با وجود تحریم‌ها با ایمان قلبی و مدیریت جوانان موفق شدیم از مرز‌های کشور دفاع کنیم، امروز نیز شرایط بهتر از گذشته است و امکانات زیادی برای دفاع از کشور در کشور وجود دارد و شرایط بهتری را داریم.

سردار فدا با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی و بحران شیوع کرونا اغلب برنامه‌های سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای این ایام بیش از دو هزار عنوان برنامه در نظر گرفته شده است که در سطح استان اجرایی خواهد شد.

توزیع ۲۳ هزار بسته آموزشی بین دانش آموزان نیازمند


او توزیع ۲۳ هزار بسته آموزشی بین دانش آموزان بی بضاعت، و اجرای رزمایش کمک مومنانه را از برنامه‌های این هفته در اصفهان اعلام کرد و گفت: تجلیل از مدافعان سلامت و تجلیل از خانواده شهدای سلامت، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، و روایتگری مجازی مناطق عملیاتی و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس از جمله برنامه‌های در دستور کار برای هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به بحران شیوع کرونا ۵۰۰ کارگاه تولید ماسک و گان توسط سپاه و بسیج در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: همچنین ۷۰ هزار بسته معیشتی، یک میلیون پرس غذای گرم و ۴۰۰ سری جهیزیه بین نیازمندان توزیع شده است.

او با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز استان اصفهان و احتمال کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان اصفهان راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا را در دستور کار داریم، تصریح کرد: برای این امر طی چند روز آینده بیمارستان صحرایی بیمارستان شهید صدوقی به ظرفیت ۸۰ تخت برای درمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آن‌ها فعال خواهد شد.

سردار فدا در خصوص روند ارائه خدمات آموزشی پایگاه‌های بسیج در بحران شیوع کرونا نیز ابراز داشت: در این زمینه تا جایی که امکان برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مجازی فراهم باشد، آموزش مجازی دنبال می‌شود، اما آموزش‌هایی نظیر بستن تجهیزات، تیراندازی و زندگی در شرایط سخت به صورت حضوری و در فضا‌های باز و مناسب برگزار می‌شود.


رونمایی از تندیس شهیده «زینب کمایی» در اصفهان


او همچنین به اجرای مراسم رونمایی از تندیس شهیده «زینب کُمایی» اشاره کرد و گفت: این تندیس روز چهارشنبه رونمایی خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه یادواره شهدای شهرستان شاهین‌شهر و میمه با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد، گفت: همچنین برای اربعین حسینی برنامه‌ریزی شده تا مرحله چهارم رزمایش کمک مؤمنانه با همکاری موکب‌داران اربعین انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.