تجهیز هنرستان های فنی و کاردانش گیلان به امکانات آموزشی

۶۹ هنرستان فنی و کاردانش گیلان به امکانات و تجهیزات آموزشی مجهز شد.

جابر اخلاقی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، از  سهمیه تخصیص یافته از محل فروش ۲ درصد گاز به آموزش و پرورش استان  خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبار توانستیم ۶۹ هنرستان فنی و کاردانش دولتی دخترانه و پسرانه استان را به امکانات آموزشی و تجهیزات کمک آموزشی مجهز کنیم.

او  با اشاره به اینکه این تجهیزات شامل رایانه، کیس، کیبورد، لب تاپ، پرینتر، چرخ خیاطی، کمپرسور، درب‌های الکترونیکی، میز خیاطی است، افزود: برای خرید این تجهیزات ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان ۲۱۹ هنرستان فنی و کاردانش دولتی دارد، از تداوم تجهیزبقیه این هنرستان‌ها خبر داد و گفت: در مرحله دوم هم ۲۳هنرستان به این امکانات مجهز می شوند.

اخلاقی افزود: هنرستان‌های فنی و کاردانش به اقتضای فعالیت آموزشی خود باید مجهز به امکانات آموزشی و تجهیزات کمک آموزشی باشند و این اقدام می‌تواند در فرآیند یادگیری عملی دانش آموزان بسیار موثر باشد.

او تصریح کرد:در حال حاضر  ۳۲ هزار و ۱۲۹ دانش آموز دختر و پپسر گیلانی در ۲۱۹ هنرستان فنی و کاردانش دولتی استان مشغول به تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.