بسته خبرهای کمیته امداد:

خیران کرمانشاهی به دانش آموزان نیازمند کمک کردند/جمع آوری ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در کرمانشاه

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از کمک ۴ میلیارد تومانی خیران کرمانشاهی به دانش آموزان نیازمند استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غلامرضا نصوری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از کمک ۴ میلیارد تومانی خیران کرمانشاهی به دانش آموزان نیازمند استان خبر داد و گفت : پیش بینی می‌شود میزان کمک‌های مردمی در شور عاطفه‌های امسال به هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برسد.

او گفت : امسال شور عاطفه‌ها طی روز‌های ۲۲ شهریور تا ۱۱ مهر ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

او بیان اینکه کرمانشاهیان خیر در شور عاطفه‌های پارسال شش میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند اهدا کردند، افزود: پیش بینی می‌شود میزان کمک‌های مردمی در شور عاطفه‌های امسال به هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برسد.

نصوری با یادآوری اینکه از ابتدای شور عاطفه‌های امسال تاکنون ۶۰ درصد از این پیش بینی با کمک‌های بی دریغ خیران نیک اندیش تحقق یافته است، ادامه داد: کرمانشاهیان خیر در ۹ روز ابتدایی این شور مذهبی ملی بیش از چهار میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۸۰ میلیون تومان از کمک‌های جمع آوری در شور عاطفه‌های سال ۹۹ نقدی و باقی کالا بوده است، گفت: امیدواریم امسال خیران نیکوکار در شور عاطفه‌ها کمک‌های خود را به منظور تامین نیاز‌های آموزش غیرحضوری دانش آموزان نیازمند به ویژه تبلت به صورت نقدی به این نهاد اهدا کنند.

غلامرضا نصوری همچنین به مسیر‌ها و درگاه‌های پرداخت در شور عاطفه‌ها اشاره و افزو: ۱۱۰ پایگاه حضوری و چهار درگاه غیرحضوری آماده دریافت کمک‌های خیران کرمانشاهی در شور عاطفه‌های سال جاری است.

نصوری گفت: مراجعه به سایت الکترونیکی www.emdad.ir، شماره گیری کد‌های #۱۴* و #۰۸۳*۸۸۷۷* از طریق تلفن‌های همراه و واریز وجوه نقدی به شماره کارت مجازی ۹۶۲۷-۹۹۹۳-۹۹۱۸-۶۰۳۷ نزد بانک ملی از درگاه‌های غیرحضوری این نهاد به شمار می‌رود که خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق این درگاه‌ها به دست نیازمندان برسانند.

تحقق ۲۰۰ درصدی تعهد کمیته امداد کرمانشاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از جمع آوری ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در استان کرمانشاه و تحقق ۲۰۰ درصدی تعهد کمیته امداد کرمانشاه در بحث زکات خبر داد.

محسن رخصی افزود: امسال شور عاطفه‌ها برای تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان از ۲۲ شهریور ماه آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه پارسال مردم و خیران استان ۶ میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان در قالب برنامه شور عاطفه‌ها به دانش آموزان بی بضاعت اهدا کردند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان کمک در استان کرمانشاه جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: از زمان آغاز این برنامه تاکنون بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی در استان جمع آوری شده است که از این میزان، ۴۸۰ میلیون تومان نقدی و مابقی کالا بوده است.

رخصی با بیان اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه قرار دارند، ادامه داد: اولویت برنامه شور عاطفه‌های امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و الزام ارائه دروس از طریق فضای مجازی، تهیه ملزومات آموزشی غیر ضروری از جمله "تبلت" و در صورت بازگشایی مدارس و آموزش حضوری تهیه لوازم التحریر، کیف و کفش برای دانش آموزان بی بضاعت است که خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در شرایط سخت اقتصادی کنونی امکان تهیه آن را ندارند، بنابراین نیازمند کمک سخاوتمندانه خیران و نیکوکاران هستیم.

او گفت: تعداد ۱۱۰ پایگاه حضوری به صورت ثابت و سیار در سطح استان اقدام به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع دوست و خیران نیک اندیش می‌کند.

رخصی با بیان اینکه چهار درگاه غیرحضوری آماده دریافت کمک‌های خیران استان در شور عاطفه‌های سال جاری است، افزود: مراجعه به سایت الکترونیکی www.emdad.ir، شماره گیری کد‌های #۱۴* و #۰۸۳*۸۸۷۷۷* از طریق تلفن‌های همراه و واریز وجوه نقدی به شماره کارت مجازی ۹۶۲۷-۹۹۹۳-۹۹۱۸-۶۰۳۷ نزد بانک ملی از درگاه‌های غیرحضوری این نهاد به شمار می‌رود که خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق این درگاه‌ها به دست نیازمندان برسانند.

او به راه‌های اطلاع رسانی و جلب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: ارتباط چهره به چهره با خیرین، ایجاد ارتباط با شرکت‌ها، کارخانجات و…، هم افزایی با موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد، برقراری ارتباط با حامیان ایتام و محسنین، استفاده از فضای تبلیغاتی رسانه‌ها و فضای مجازی و ارسال پیامک به خیران تا پایان برنامه شور عاطفه‌ها از جمله این راه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه به برگزاری مرحله دوم رزمایش "ایران همدل" در استان اشاره کرد و ادامه داد: تا به امروز بالغ بر ۱۶۶ هزار پرس غذای گرم و ۳۴ هزار و ۶۴۷ بسته حمایتی و معیشتی بین نیازمندان مددجو و غیر مددجو در سطح استان توزیع شده است.

رخصی از تحقق ۲۰۰ درصدی تعهد کمیته امداد کرمانشاه در بحث جمع آوری زکات خبر داد و گفت: جمع آوری ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در تعهد استان بوده که تا به امروز بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن جمع آوری شده است .

حمایت کمیته امداداز کودکان کمتر از ۵ سال سن و مادران باردار و شیرده

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد به صورت ویژه از کودکان کمتر از ۵ سال سن و مادران باردار و شیرده حمایت می‌کند، گفت: هم اکنون بیش از هزار کودک و ۹۶۲ مادر باردار و شیرده از حمایت‌های غذایی این نهاد بهره مند می‌شوند.

رحمتی پور گفت: کمیته امداد از دو هزار کودک کمتر از ۵ سال سن و مادران باردار و شیرده به صورت ویژه حمایت می‌کند.

رحمتی پور با بیان اینکه از این تعداد بیش از هزار نفر کودکانی هستند که به مشکلات رشدی و تغذیه‌ای دچار هستند، افزود: ۹۶۲ نفر نیز مادران نیازمندی هستند که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند.

او با اشاره به اینکه این نهاد به کودکان و مادران باردار سبد‌های غذایی اعطا می‌کند، ادامه داد: این کودکان و مادران باردار از سوی مراکز بهداشت در شهرستان‌های تابعه شناسایی و به منظور حمایت غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۸۸ میلیون تومان اعتبار به منظور حمایت از کودکان و مادران باردار و شیرده در استان اختصاص داده شده است.

رحمتی پور گفت: کودکان مبتلا به سوءتغذیه تا بهبودی رشد و رفع مشکل تغذیه و مادران باردار تا پایان دوره شیردهی از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

رحمتی پور با تاکید بر اینکه خیران نیک‌اندیش می‌توانند برای کمک به کودکان دچار مشکلات تغذیه‌ای در طرح همسفره مشارکت کنند، افزود: مراجعه به دفاتر کمیته امداد یا سایت الکترونیکی hamsofreh.ir از راه‌های مشارکت در طرح همسفره برای بهبود تغذیه کودکان نیازمند است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.