دانش آموزان کنجکاو شکاری برای مجرمان فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان یزد درباره نحوه استفاده دانش آموزان از فضای مجازی به خانواده‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد، گفت: فضای مجازی و رایانه امروز، بخشی از زندگی دانش آموزان و دانشجویان است و این محیط جزو جدایی ناپذیر از زندگی آن‌ها محسوب می‌شود.

او افزود: یکی از مهمترین عوامل برای تعیین اثر مثبت یا منفی رایانه مدت زمانی است که کودک یا نوجوان از آن استفاده می‌کند و مسئله دیگر نوع فعالیت‌هایی که با آن‌ها درگیر است.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: وقتی فرزند ما برای مدت طولانی جلوی کامپیوتر و یا تبلت و موبایل می‌نشیند در سایر فعالیت‌های تحصیلی، ارتباطی و اجتماعی دچار عقب ماندگی می‌شود.

او تصریح کرد: ایجاد بلوغ زودرس در نوجوانان و اثرات منفی بر رشد طبیعی جسم و روان و بی میلی به امر تحصیل و فعالیت‌های ورزشی و همچنین تمایل نداشتن و یا کم رغبتی به انجام واجب‌ها و حضور در مجامع علمی و مذهبی، مشغول شدن و استفاده زیاد از تلفن همراه برای بازی و یا دیدن کلیپ و موسیقی (اعتیاد به تلفن همراه) از آسیب‌های جسمی و روحی و روانی کار با کامپیوتر و اینترنت است.

رئیس پلیس فتا استان یزد به کاربران توصیه کرد: برای کسب اطلاعات و آموزش‌های لازم با مراجعه به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار، هشدار‌ها و آموزش‌های سایبری مطلع شوند و همچنین در صورت نیاز و مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار