نخستین رئیس هیئت شمشیربازی استان قم انتخاب شد

نخستین رئیس هیئت شمشیربازی استان قم با حضور رئیس فدراسیون این رشته ورزشی انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،در مجمع انتخاباتی هیئت شمشیربازی استان قم که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس فدراسیون شمشیربازی، مدیرکل ورزش و جوانان قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، علی قنبری با کسب ۱۱ رأی اعتماد از مجموع ۱۱ رأی مجمع انتخابات هیئت شمشیربازی استان قم به‌عنوان نخستین سکاندار این هیئت ورزشی معرفی شد.

قنبری با ۲۸ سال سن، داری مدرک کارشناسی ورزش در مدیریت ورزشی و یکی از چهره‌های فعال و شناخته‌شده در سطح ورزش استان است که با این انتخاب به‌عنوان جوان‌ترین رئیس هیئت‌های ورزشی استان قم است که هدایت این ورزش المپیکی و نوپا در استان قم را عهده‌دار شده است.

در این مجمع انتخاباتی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: رشته ورزشی شمشیربازی از رشته‌هایی بوده که در سالیان گذشته اقدامات مؤثری در رشد و پیشرفت این رشته در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شاهد هستیم که المپیکی شدن آن نیز با تلاش رئیس فدراسیون اتفاق افتاده است.

رسول منعم یادآورشد: ایجاد رشته شمشیربازی در استان قم و تعیین سرپرست و انتخاب رئیس هیئت شمشیربازی برگرفته از یک کار گروهی در هیئت شمشیربازی در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: تلاش کردیم در رشد و پیشبرد زیرساخت‌ها اقدام جدی داشته باشیم که حفظ مجموعه ورزشی میثم در این راستا انجام‌شده و این مجموعه ورزشی به یک پایگاه برای فعالیت تعدادی از رشته‌های ورزشی ازجمله شمشیربازی شده است.

منعم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم راه‌اندازی رشته‌های جدید است، افزود: رشته قایقرانی و شمشیربازی از رشته‌های جدید است که در قم فعال‌شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با قدردانی از رئیس هیئت شمشیربازی استان قم گفت: این رشته از رشته‌هایی بوده که به دلیل ماهیت اعتقادی و دینی و شرایط معنوی قم همسویی دارد و باید این رشته را که به‌نوعی با اهداف دین مبین اسلام هم راستا است را توسعه داد.

منعم یادآور شد: ایجاد هیئت‌رئیسه قوی، برقراری ارتباط مناسب با دستگاه‌های اجرایی ازجمله آموزش و پرورش، تهیه برنامه کوتاه‌مدت و توجه به دانش‌افزایی رشته شمشیربازی از موضوع‌هایی است که درخواست داریم در اولویت برنامه‌های این هیئت قرار گیرد.

رئیس هیئت شمشیربازی استان قم نیز در نشست گفت: ایجاد تشکیلات هیئت، انتخاب نایب‌رئیس و دبیر هیئت، فعال کردن کمیته‌های مختلف و ایجاد خانه شمشیربازی در مجموعه ورزشی میثم به همراه راه‌اندازی دفتر هیئت از فعالیت‌هایی بوده که در مدت سرپرستی این هیئت انجام‌شده است.

علی قنبری اضافه کرد: جذب و پرورش ورزشکاران علاقه‌مند در بخش آقایان و بانوان، استعدادیابی افراد در نقاط مختلف قم، ایجاد انجمن دانش‌آموزی و دانشجویی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز بسیج و حوزوی و همچنین ایجاد توسعه همگانی ورزش شمشیربازی از برنامه‌های اولویت‌دار این هیئت است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.