اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری فردا برگزار می‌شود

اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری فردا به ریاست وزیر نیرو و با حضور مقامات عالی‌رتبه ۱۶ کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو (پاون)، یازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری فردا چهارشنبه ۲ مهرماه به ریاست وزیر نیرو و با حضور مقامات عالی‌رتبه ۱۶ کشور و ۹ سازمان بین‌المللی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

در این اجلاس کشور‌های آذربایجان، افغانستان، ایران، بنگلادش، تاجیکستان، عراق، سوریه و قطر در سطح وزیر و کشور‌های آلمان، ارمنستان، ازبکستان، ترکیه، سوییس، عمان، مصر، هند در سطح قائم مقام، معاون وزیر و یا سایر مقامات عالی‌رتبه شرکت دارند. از اهم مواردی که در این اجلاس بررسی می‌شود می‌توان به انجام پروژه‌های مشترک و انتقال تجربیات در زمینه مدیریت آب شهری، حمایت از توسعه استارتاپ‌های آبی و فناوری‌های نوین استفاده از آب‌های نامتعارف اشاره کرد.

هدف از برگزاری این اجلاس، بحث و بررسی نحوه همکاری و مشارکت کشور‌های عضو در برنامه‌های مرکز و پروژه‌های مصوب است.

بنا بر این گزارش، مرکز منطقه‌­ای مدیریت آب شهری با حوزه فعالیت در مناطق غرب و جنوب آسیا و نیز آسیای میانه و شمال آفریقا در بهمن ماه سال ۱۳۸۰ (فوریه ۲۰۰۲) با پیگیری وزارت نیرو و با همکاری وزارت امور خارجه و یونسکو تأسیس و راه‌­اندازی شد.

فعالیت‌­های این مرکز توسط شورای حکام در بالاترین سطح، متشکل از وزرای آب کشور‌های عضو برنامه­‌ریزی و هدایت می‌­شود.

 اجلاس قبلی شورا ۱۴ آذر ۱۳۹۸ در تهران با حضور وزرا و مقامات ارشد آب کشور‌های عضو شورای حکام مرکز برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار